När man köper en luftvärmepump med snabbkopplingar från jula får man ju ange lite personuppgifter samt om man vill använda inselo eller ange cert installatör själv, fick dagen efter ett sms med webadress för att ange cert installatör. Vad händer om man ”glömmer” att registrera det eller återkoppla till inselo? Luftvärmepumpar med snabbkopplingar är ju svåra att misslyckats med att installera
 
  • Gilla
Kung Louie
  • Laddar…
A
Förmodligen händer inget,man kan väl alltid hävda att den ska monteras i framtiden nångång,men jag vet inte som sagt:thinking:
 
Har avhandlats i tidigare tråd....
Men för framtiden är det nog smidigast att ange något certifikat nummer så inte jula får skit för det...
 
Jag skrev att den ska installeras i sommarstugan om ett halvår och att jag tar kontakt med certifierad firma då. Jag har för mig att Inselo (eller nån anlitad telesäljare) ringde efter några dagar och då förklarade jag vänligt att jag inte behövde deras tjänster.
 
Jag köpte en luftvärmepump från jula för 3 dagar sedan.
Inselo ringde samma dag, missade samtalet. De ringde dagen efter. Jag svarade, de undrade om jag behövde deras hjälp.
Jag sa att mkn granne är värmepumpsinstallatör och ska han ska installera den (vilket iofs är sant).
Hon i luren sa, "ok, va bra. Då skickar jag bara ett sms med en länk där du kan fylla i installationsnumret. Det är bara för garantin inget annat"
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.