Hej allihop. Jag och min sambo har länge sökt efter en tomt strax utanför Jönköping för att bygga hus men utan framgång. Lägger därför ut en tråd och ser om det finns någon själ som har någon tomt eller vet någon som vill stycka av och sälja. Vi söker en tomt ligger lite på "landet" men ändå nära Jönköping.

Tack på förhand
 
Har själv tittat på lite tomter i Jönköping eftersom vi bor där. Du kanske vet var Rogberga ligger? Om man kommer från stan finns det två avtagsvägr efter Rogberga kyrka. Det är den andra till höger. Står en skylt, Hjältevadshus "Tomter" Det är en bonde som säljer marken genom Hjältevadshus. Det är tre tomter, en ligger lite avskilt men det två andra är en åker delat i två, kommer inte i håg storleken men det var rätt stora. Vi pratade med bonden som sa att tomterna kostade, 195000 om jag inte mins fel. Men då är inte grund mm inräknat. Sen måste man bygga ett Hjältevadshus.
Annars kan ni ju åka runt lite, det är nog billigare om man hittare en mark som en bonde kan tänkas sälja. Det kostar ju inget att stanna och fråga.
 
Vi har också sökt länge, bestämde oss för porteshult i taberg till slut..
 
Det är på gång att bli tomter alldeles intill vättern (150m), fast det är ca sex mil.I Hjo närmare bestämt. Kanske lite långt kanske men det e kanonlägen.. Sandstrand i öster, skog i väst, centrum i norr och Jönköping i söder :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.