Jag har en villa som har stora sprikor på vägen jag googlade fram på hur vad kan man göra jag fick fram att man ska lyfta marken det finns bygg firma som marklyterna. Finns det flera som har samma problem och vad har ni gjort för att åtgärda problemet. Jag blir tacksam för svar
 
  • Stora sprickor i en villa vägg och tak intill ett fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Stora sprickor i en vitmålad vägg vid ett fönster och en dörrkarm i en villa, skador som kan kräva marklyftning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Stora sprickor i en vit vägg runt ett fönsters träkarm och gångjärn, tecken på sättningsskador i byggnad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tycker du ska titta efter orsaker till varför grunden sätter sig. Vanligt är att ett stuprör går rätt ut på marken i ett hörn och spolar bort marken som grunden står på.

Sedan kan man titta på hur man ska åtgärda huset. Tråkigt problem för er!
 
I InsidersUnited skrev:
Tycker du ska titta efter orsaker till varför grunden sätter sig. Vanligt är att ett stuprör går rätt ut på marken i ett hörn och spolar bort marken som grunden står på.

Sedan kan man titta på hur man ska åtgärda huset. Tråkigt problem för er!
I InsidersUnited skrev:
Tycker du ska titta efter orsaker till varför grunden sätter sig. Vanligt är att ett stuprör går rätt ut på marken i ett hörn och spolar bort marken som grunden står på.

Sedan kan man titta på hur man ska åtgärda huset. Tråkigt problem för er!
Tack snälla du. Men problemet jag kan inte ta reda på orsaken men det kan stämma med det du sa om stuprör. Men dom på marklyterna känner du till dom borde inte dom kolla innan dom gör något tack
 
Har ingen erfarenhet av det bolaget, men ta ut dem och hör vad de har att säga. Tänk på att de säljer en tjänst, så de kommer garanterat att hitta fel med en utmärkt kostbar lösning.

Kanske du har en "klok gubbe" i byggsvängen som bekant som du kan ta dit som second opinion ?
 
  • Älska
Memmed
  • Laddar…
I InsidersUnited skrev:
Har ingen erfarenhet av det bolaget, men ta ut dem och hör vad de har att säga. Tänk på att de säljer en tjänst, så de kommer garanterat att hitta fel med en utmärkt kostbar lösning.

Kanske du har en "klok gubbe" i byggsvängen som bekant som du kan ta dit som second opinion ?
Stort tack
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.