HEJ DET E SÅ ATT JAG Å FRUGAN HÅLLER PÅ ATT TAPPA DET VI BOR I EN NY 3A ÖPPEN PLANLÖSNING OCH BARNEN HAR VARSIT RUM SJÄLVA SOVER JAG PÅ SOFFAN HON MED POJKEN I HANS RUM.
VI VILL BYGGA ETT RUM MEN VI BEHÖVER FÖRVARING OCKSÅ BOMBA MIG MED TIPS

Tanken e att till vänster om tvn bygga en vägg och flytta soffan och tv till väggen längst bort
 
  • Vardagsrum i öppen planlösning med soffa och TV, matbord och kläder som torkar på torkställning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppen planlösning med vardagsrum och kök, rörigt med kläder och saker, soffa till vänster, skrivbord och TV mitt emot.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppen planlösning i vardagsrum med soffa, matplats, och klädförvaring, möjlig plats för ny vägg till vänster om TV.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lägenheten blir inte större för att du skriver med stora bokstäver......:D

Har du ingen planlösning på lägenheten att visa?
 
  • Gilla
13th Marine och 7 till
  • Laddar…
Med tanke på alla prylar så skulle ni behöva 120m2.
Inte lätt att komma med förslag då ingen planlösning finnes. Dom där nya lägenheterna med öppen planlösning och få rum är snarare byggda för pensionärer som sålt sitt hus än en fyrpersoners barnfamil.
 
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
Förr i tiden hade det självklara svaret varit att ungarna haft ett rum och ni ett men det kanske inte är ett alternativ?

Välkommen till forumet för övrigt!
 
  • Gilla
TRJBerg och 2 till
  • Laddar…
Planlösning som flera efterfrågat, annars går det inte att få någon översikt.

Är det en bostadsrätt eller hyresrätt? Kan vara av betydelse när det gäller att ändra planlösningen i en lägenhet.
 
  • Gilla
Jontelin
  • Laddar…
Jag visst fan det kan ju underlätta om jag man har en planlösning fixar det tills imon.
 
  • Gilla
MetteKson
  • Laddar…
Magnus E K
För inte extremt länge sen kunde en hel familj bo i en etta. Finns det forskning som visar att det är negativt för barn att dela rum? (Jag växte visserligen upp i eget rum, men så gick det som det gick. I och för sig gjorde syskonen det också och de blev normala, hm...)
 
"eget rum är ingen mänsklig rättighet"
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
"eget rum är ingen mänsklig rättighet"
NÄ det e möjligt men vad har denna åsikt med inlägget att göra
 
Jontelin Jontelin skrev:
Jag visst fan det kan ju underlätta om jag man har en planlösning fixar det tills imon.
Det gick inget bra eller?
 
  • Gilla
Sammy_j
  • Laddar…
Jontelin Jontelin skrev:
NÄ det e möjligt men vad har denna åsikt med inlägget att göra
Det var bara mest en reflektion över hur många föräldrar anstränger sig till det yttersta för sina barn, men missar sina egna behov... Situationen du beskriver i första inlägget låter ju inte optimal på något sätt, hade jag haft det på samma sätt hade förhållandet med min partner aldrig funkat...
Men vi är alla olika...
 
M MetteKson skrev:
Planlösning som flera efterfrågat, annars går det inte att få någon översikt.

Är det en bostadsrätt eller hyresrätt? Kan vara av betydelse när det gäller att ändra planlösningen i en lägenhet.
Det e bostadsrätt
 
BirgitS
Hur går det med att hitta en planlösning t.ex. i mäklarens prospekt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.