Hejsan alla avundsjuka paragraftryttare. (skämt å sido)

Nu är Det såhär att jag ledsnat på denna blandare som sitter i tvättstugan och vill byta ut den. Har dock ett litet problem. Nya Blandaren har CC 160mm och blandarfästet har CC 150mm.

Går det att lösa utan att behöva köpa nytt blandarfäste?

Tacksam för all feedback!
Se Bilder!!

En äldre Mora-blandare med CC 150mm ansluten till tvättstugevägg ovanför en rostfri tvättbalja.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tvättstugeblandare med CC 150mm och verktyg på metallhylla, diskussion om blandarbyte.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hand håller en förpackning med ett blandarfäste för rördragning, CC 150 mm, i en tvättstuga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tvättstugeblandare med CC 150mm märkning på vit häftad yta, med trätriangel och mörk gummimatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Karlia
Det finns adapter men de bygger på något. Det går inte att byta nya blandaren till en med rätt cc mått?
 
Klart att det går att lösa med ett par excentrerkopplingar.
Men varför krångla till det så. Enklast hade väl varit att köpa en blandare med cc40 anslutning. Då slipper du både blandarfäste och excentrar.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
Det finns adapter men de bygger på något. Det går inte att byta nya blandaren till en med rätt cc mått?
Det gör det säkert men dessa grejer är i princip nya och därför jag tänkte om jag kunde använda de för att slippa köpa nytt

Vet inte vart man hittar en liknande blandare likt den som sitter där nu
 
GoC GoC skrev:
Klart att det går att lösa med ett par excentrerkopplingar.
Men varför krångla till det så. Enklast hade väl varit att köpa en blandare med cc40 anslutning. Då slipper du både blandarfäste och excentrar.
Vart hittar man sånna excenterkopplingar som behövs? Eller vart hittar jag isf en sådan blandare? Den jag har har suttit i kök 1år och relativt ny.
 
GoC GoC skrev:
Ett exempel av många, sök på blandare cc 40. Skall till en pip, inloppen kan du ändra till ovansidan.
[länk]

Har du köpt ett nytt blandarfäste, om så är fallet byt till ett nytt som passar.
Excenter. [länk]

Men om jag köper detta så funkar ju den kranen jag har ihop med fästet enligt bild? Kromat blandarfäste från Gustavsberg med anslutningar och reglage synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ja det gör den. Om den har utvändig gäng på anslutningen. Det borde den ha, men syns inte på bilden av kranen.
 
GoC GoC skrev:
Ja det gör den. Om den har utvändig gäng på anslutningen. Det borde den ha, men syns inte på bilden av kranen.

Jo det är utvändigt på kranen jag har liggandes.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.