Har precis byggt upp stommen till en friggebod som ska bebos över vintern...
Dörren som följde med var kass så det kommer inte att fungera att ha den.
Jag har nu kikat runt och insett att det inte finns någon dörr på marknaden som passar mitt behov... :'(

Karmyttermåtten som jag kan ha som mest är 90x 190 och någon sådan befintlig ytterdörr finns ju inte, så, då tänkte jag att man kanske kan köpa en 10graders isolerad förrådsdörr och isolera den själv? vad tror ni om det?

Vad har jag annars för alternativ?? :p
 
kom igen, är det ingen som ställts inför detta problem mer än jag?? :'(
 
Samma problem ungefär, men jag funderar på att gå till ett snickeri och höra vad de tar för att göra en måttbeställd dörr.
 
  • Gilla
OXYD
  • Laddar…
Tilläggsisolera orginaldörren eller köp en isolerad dörr på blocket och kapa. Kapar du får du visserligen fälla in förstyvande reglar på den sida du kapar men det är inget omöjligt projekt.
 
Skruva fast en tjock frigolitskiva på insidan och täck den med panel eller annat.
Billlig lösning, men det kanske räcker för en friggebod ?
 
Alltså den dörren som kom med leveransen är inte aktuell, det är till att köpa en ny, men, det är verkligen svårt att hitta någon!!
Känns onödigt att köpa en helt ny för ca 3.000 kr för att sedan kapa den! :'(

En varmisolerad förrådsdörr borde ju fungera men dem ligger ju runt 3.500-4.000 kr!! >:(
 
Jag har ett lantställe som jag har lite udda dörrar på.
Jag stängde dörren och skruvade sedan dit en ram av 45x45 på insidan. Sedan isolerade jag med tät isolering och la en 5 playwoodskiva på.
Fungerar jäkligt bra. Inget drag eller kallras.
 
du kan ju limma på en skiva cellplast/frigolit på befintligt dörrblad, sedan limma på en lackad plåt på denna sedan komlettera med lister på befintlig karm som tätar mot den nya insidan!
Ett väl fungerande budget tipps!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.