Hej
Har öppnat en lucka i garage golvet och under hittar en stor kran enligt bifogad bild. Undrar vad är det för något?Huset byggd 64.Någon som vet? Gamla, rostiga ventilen i en öppen lucka i betonggolvet, troligtvis en del av husets äldre VVS-system.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
För att öka möjligheten till bra hjälp så föreslår jag att du väljer en vettigare rubrik som på ett bättre sätt beskriver vad du behöver hjälp med...
 
Har garaget på privat mark, annars skulle det kunna vara avstängning för avlopp under krigstid, om garaget är skyddsrum
 
O Oppe skrev:
Har garaget på privat mark, annars skulle det kunna vara avstängning för avlopp under krigstid, om garaget är skyddsrum
Det är en privat villa i Karlstad med källare under hela huset. Garaget är en del av källaren alltså under huset.
 
A Amrich skrev:
För att öka möjligheten till bra hjälp så föreslår jag att du väljer en vettigare rubrik som på ett bättre sätt beskriver vad du behöver hjälp med...
Vilken rubrik föreslår du?
 
Jag skulle tro avstängning till avloppet i händelse av översvämning i Klarälven.
 
P Pocica skrev:
Vilken rubrik föreslår du?
”Vad är detta för kran i mitt garagegolv?” Eller nått i den stilen vore kanske bra?

En passande rubrik och senare beskrivning gör det mycket lättare att få ett svar. Det ökar också chanserna för nästa person som undrar samma sak att hitta tråden i framtiden!

Men att du hade en bild var jättebra (y)
 
GoC GoC skrev:
Jag skulle tro avstängning till avloppet i händelse av översvämning i Klarälven.
Kanske det. Någon annan som bor i område Hagalund i Karlstad som har samma i sitt källare/garage?
 
A Amrich skrev:
”Vad är detta för kran i mitt garagegolv?” Eller nått i den stilen vore kanske bra?

En passande rubrik och senare beskrivning gör det mycket lättare att få ett svar. Det ökar också chanserna för nästa person som undrar samma sak att hitta tråden i framtiden!

Men att du hade en bild var jättebra (y)
Tack för tipset
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.