Vad säger panelen?

  • Antal röster
    13
Vi flyttar snart till vår nya lägenhet.

När det gäller WC kunde man bara välja klinker (vi valde samma som i badrummet), väggarna gick inte att påverka så dem är vita. Ett kuvert kaklat över handfatet ingick också (som vi valde bort).

Funderar på att "piffa till" utrymmet lite, vad tycker ni?

Ska man kakla väggar? Eller måla i en "kul" kulör? Eller helt enkelt låta det vara?

Vad har ni för idéer? Vita väggar känns spontant lite tråkigt.

Tack
 
  • Nybyggd WC med vita väggar, grått klinkergolv och handfat, renoveringsmaterial synligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ej färdigställd toalett med toalettsits i förpackning och grått klinkergolv mot vita väggar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Oinredd toalett med vita väggar, handfat och spegel, förberett för renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tapet:love:
 
F Freddy_kruger skrev:
Tapet:love:
Insämmer!
Plastmatta eller dito tapet.
Är mattan/tapeten hel så är det tätt och det blir inga vattenskador.
Enkelt och säkert.
 
Varför skulle det bli vattenskador på väggarna i en WC? Det är ju ingen dusch vi pratar om.
På sin höjd lite skvätt ovanför handfatet - så det var kanske synd att ni tackade nej till kakel där.

I sakfrågan tycker jag bara att så små rum utan fönster kräver en ljus färg.
 
  • Gilla
Tekniker och 1 till
  • Laddar…
Skitholk, spelar ingen större roll. Möjligen att man kunde ha brutit av med en annan färg på någon av de fyra väggarna. Ser för övrigt helt ok och fräscht ut.
 
Mikael_L
Tekniker Tekniker skrev:
Funderar på att "piffa till" utrymmet lite, vad tycker ni?
Det tycker jag.
Köp lite fina trevliga krokar och sånt, och så färgglada handdukar som ni blir på bra humör av när ni går in där.

Jag skulle låtit dom kakla över handfatet, bara för att det blir en lättskött yta då.
 
Jag hade låtit det vara vitt då det är så litet utrymme men jag hade satt kakel som stänkskydd.
Dock helst en 30x60 som hade anpassats efter vaskens längd så man sluppit fogar.
 
  • Gilla
16386
  • Laddar…
B b8q skrev:
Varför skulle det bli vattenskador på väggarna i en WC? Det är ju ingen dusch vi pratar om.
På sin höjd lite skvätt ovanför handfatet - så det var kanske synd att ni tackade nej till kakel där.

I sakfrågan tycker jag bara att så små rum utan fönster kräver en ljus färg.
Det var vanligt vitt högblankt vitt kakel, tänker nog att vi sätter nån stänkskiva i komposit med carraramarmor-look. Om vi väljer att endast ha vid handfatet.
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Det tycker jag.
Köp lite fina trevliga krokar och sånt, och så färgglada handdukar som ni blir på bra humör av när ni går in där.

Jag skulle låtit dom kakla över handfatet, bara för att det blir en lättskött yta då.
Vi har fått med krokar, valde dem omonterade. Så det blir dem eller nått annat. Tänker nog ha blandare i mässing så kanske köper mässingkrokar istället. Få in lite värme i rummet.

Som jag skrev tidigare så kanske vi sätter dit en skiva istället, likt denna. Tror det blir en liten merkostnad som lyckat rätt mycket.
 
  • Ett modernt badrum med handfat, spegel, toalett och mässingdetaljer samt en diskussion om att byta krokar och inredningsdetaljer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Jag hade låtit det vara vitt då det är så litet utrymme men jag hade satt kakel som stänkskydd.
Dock helst en 30x60 som hade anpassats efter vaskens längd så man sluppit fogar.
Ja precis, likt bilden jag bifogade, tror jag skulle bli fint. Vi har det i köket så blir en "röd tråd" med.
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
T
Häng dit en komod, det gör nog absolut mest för helhetsintrycket, ett frihängande handfat sådär ser väldigt mycket ut som en skola.
 
  • Gilla
Robert63 och 3 till
  • Laddar…
T Thullen skrev:
Häng dit en komod, det gör nog absolut mest för helhetsintrycket, ett frihängande handfat sådär ser väldigt mycket ut som en skola.

Håller med, har denna i mappen inspo.

Är osäker på att Vedum är det vi vill ha, så valde att sikta på att fixa kommod själva och ta det vi gillar. Inte för att det är superstor skillnad, men ändå.

Tänkte även köra avloppsröret i metall istället för plaströr som kommer gå raka vägen ned till golvet.
 
  • Renoverat badrum med grå kommod, upphängda handdukar och spegel med LED-belysning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T Thullen skrev:
Häng dit en komod, det gör nog absolut mest för helhetsintrycket, ett frihängande handfat sådär ser väldigt mycket ut som en skola.
Jag tänkte detsamma först men det ser ut som den kromade brickan vid rören ligger utanför vaskens högra sida så då får man flytta allting åt höger (även spegeln) och då är frågan om man får plats med en kommod utan att slå i knäna när man sitter på holken. :thinking:
 
Mikael_L
Ett lite grundare handfat och grund kommod borde kunna fungera bra.
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Ett lite grundare handfat och grund kommod borde kunna fungera bra.
Kan gå men mest att man har det i åtanke.
Svårt att se var den kromade brickan sitter.
Samtidigt måste man se till och hitta en kommod som inte har fästpunkterna där rören kommer. ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.