Hej!
Jag ska dra in en nätverkskabel i ett befintligt rör som slutar i ett Hager elskåp. Hur kommer jag åt själva röret från elskåpshållet? Jag antar att jag behöver "svänga ut" skåpet med ram och allt, för att nå inportarna?

I röret idag går det redan en nätverkskabel, som elektrikern drog in när han satte upp det...
 
Det brukar sitta fyra snabbskruvar i hörnen.
 
Öppet elskåp med säkringar och kablar i en korridor, bredvid en upphängd jacka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Öppet vit skåp på vägg med blommigt tapetmönster och en svart jacka hängande till höger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vågar jag lossa på de åtta skruvarna som är jämnt fördelade ?
 
E
G Gallianoman skrev:
Vågar jag lossa på de åtta skruvarna som är jämnt fördelade ?
Ta av luckan är inga problem..
Att sätta tillbaka den kan vara lite meckigare.
Gör det för all del inte under upplösningen av Paradise Beach.
 
Bra tips om paradise beach!

Men ”ta av luckan” - du menar inte att ta av dörren? Lossar jag de åtta skruvarna - kommer jag då åt de inkommande rören?
 
E
G Gallianoman skrev:
Bra tips om paradise beach!

Men ”ta av luckan” - du menar inte att ta av dörren? Lossar jag de åtta skruvarna - kommer jag då åt de inkommande rören?
När, låt helst luckan sitta.
Det du är inne på är rätt, då lossar du en skiva som delikat får navigeras runt normapparaterna.

Om det finns något tomrör där innanför har jag ingen aning om, titta efter vet jag.
 
Hade vart schmutt om random snubbe på ett forum kunde ha koll på mina rör.... :)

Tack för hjälpen - blir till att provskruva imorgon när det inte går nån viktig dokusåpa av tveksam karaktär.....
 
  • Haha
El-Löken66
  • Laddar…
Skruvar är till för att få saker och ting att sitta fast
Sitter det skruvar på fronten till centralen så är det de som håller fast den
Ta av dörren och lossa på skruvarna så löser det sig säkert
Ett alternativ är att bräcka med ett koben men det rekommenderar jag inte ;)
 
Redigerat:
  • Gilla
Johan456
  • Laddar…
Jag har nu skruvat på alla skruvar och hela skåpet hoppade ut i famnen - och se på fnn där fanns ett rör där jag ville få in min nätverkskabel....

Det var inga större problem att få tillbaka skåpet. (Däremot att krypa under friggan och dra kabeln var inte en så kallad dans på rosor..... men det är en heeelt annan historia. )


Tack för hjälp, goda råd och glada tillrop.
 
  • Gilla
Andreas_kalmar och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.