Funderar på att köpa en förbränningstoalett och undrar vad ni har för erfarenheter av dessa. De kostar ju en del i inköp och hur är det service o reparationer osv. Verkar vara många som efter 4-5 år måste byta ut både det ena och det andra.
Mvh
 
S snowflake2012 skrev:
Funderar på att köpa en förbränningstoalett och undrar vad ni har för erfarenheter av dessa. De kostar ju en del i inköp och hur är det service o reparationer osv. Verkar vara många som efter 4-5 år måste byta ut både det ena och det andra.
Mvh
Ska du ha den i ett permanentboende eller fritidshus? Jag har haft en cinderella i min stuga sedan 2012 och jag har inte lagat något på den. Rengjort katalysatorn en gång. Används dockningen jättemycket. 30-50 dygn/år. När vi åker ditt 10 medelålders, öldrickande, korvätande gubbar har den bråkat eftersom den inte ”hinner med”.
 
  • Gilla
RoBo och 1 till
  • Laddar…
En Cinderella är dyr men vad jag läst mig till så är den den bästa. När vi köpte stugan så fanns det en inderella av väldigt tidig modell. Åskan tog kretskortet i den och det var en smäll på bortåt 4 000:-. I de nyare sitter det ett billigare kretskort. Vi köpte en ny (begagnad men helrenoverad av Toateknik) för c:a 5 år sedan, den har förutom att själva elementet i det pajjat en gång gått felfritt. Jag sköljer katalysatorn 2 ggr per år. De är ju inte helt billiga i drift heller, man får väl räkna med drygt 2 kronor per gång, påsen en krona och resten ström.
 
  • Gilla
snowflake2012
  • Laddar…
Hej

Måste posta en varning här! Har precis fått hem en Ecolet 2.0 från Bauhaus och toaletten fungerade en gång innan den låste sig och inte längre går att använda! Problem med att få hjälp av Bauhaus. Fruktansvärt frustrerande, eftersom vi har gjort hål i väggen för ventilationen, men samma mått som toaletten kräver.

Varning varning!!!!!
 
  • Gilla
snowflake2012
  • Laddar…
J joergny skrev:
Hej

Måste posta en varning här! Har precis fått hem en Ecolet 2.0 från Bauhaus och toaletten fungerade en gång innan den låste sig och inte längre går att använda! Problem med att få hjälp av Bauhaus. Fruktansvärt frustrerande, eftersom vi har gjort hål i väggen för ventilationen, men samma mått som toaletten kräver.

Varning varning!!!!!

Nej så tråkigt! Har ingen erfarenhet av dessa men efter att läst list här o var verkar det mer vara en regel än ett undantag att det är strul o delar som behöver bytas lite närsomhelst.
Man borde kunna förvänta sig högre kvalitet medtanke på prisbilden.
 
S snowflake2012 skrev:
Nej så tråkigt! Har ingen erfarenhet av dessa men efter att läst list här o var verkar det mer vara en regel än ett undantag att det är strul o delar som behöver bytas lite närsomhelst.
Man borde kunna förvänta sig högre kvalitet medtanke på prisbilden.
Verkligen! Intressant också att Bauhaus inte publicerar negativa recensioner. Jag har såklart försökt varna andra så att de inte ska råka ut för samma elände.
 
  • Gilla
hansan och 1 till
  • Laddar…
J joergny skrev:
Verkligen! Intressant också att Bauhaus inte publicerar negativa recensioner. Jag har såklart försökt varna andra så att de inte ska råka ut för samma elände.
Jag har precis samma problem, så ledsamt. Hann fota av Bauhaus tidigare negativa recentioner för det fanns många. Mulltoa krånglar med att ta emot reklamationer och då behöver säljarna sälja. Man trodde inte detta kunde hända. Funderar på att "gå till rätten"
 
S snowflake2012 skrev:
Funderar på att köpa en förbränningstoalett och undrar vad ni har för erfarenheter av dessa. De kostar ju en del i inköp och hur är det service o reparationer osv. Verkar vara många som efter 4-5 år måste byta ut både det ena och det andra.
Mvh
Blev det något köp?
 
V Vante skrev:
Blev det något köp?
Det blev en Cindi basic, är hel nöjd :)
 
S snowflake2012 skrev:
Det blev en Cindi basic, är hel nöjd :)
Hur länge har du haft den?
Det där problemet med att om folk bara kissar och då pga snålhet inte "spolar", har du upplevt det?
 
L lat skrev:
Hur länge har du haft den?
Det där problemet med att om folk bara kissar och då pga snålhet inte "spolar", har du upplevt det?
Hörde mig för med tillverkaren kring bästa skötsel och det är viktigt att man verkligen spolar efter att alla behov är uträttade. Risken att påsen ”går sönder” om man är snål o låter den så att säga ligga kvar i skålen. Viktigt att instruera hur man gör för besökare.
 
  • Gilla
lat
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.