Vi har vardagsrum med öppen planlösning. Tre väggar, varav två med fönster. Ett fönster sitter dessutom extremt nära en vägg, ca 10 cm.

Vi vill gärna ha kvar soffan så som den står, i övrigt är vi villiga att ändra på ALLT. Barnleksakerna räknar vi inte som inredning Jag hade älskat att ha ett vitrinskåp men det känns som att det hade blockerat det ena fönstret...hjälp!

Utrymmet används för tv-tittande/läsning/häng men eftersom det syns hela tiden när vi hänger i köket/vardagsrummet önskar vi att det kunde bli lite mysigare eller mer stilrent (men leksakerna stannar).
 
  • Vardagsrum med öppen planlösning, soffa framför fönster, träbyrå, matta och barnleksaker på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vardagsrum med öppen planlösning, soffa, fönster, kamin och barnleksaker på mattan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Vad har ni för behov? Exempelvis, hur många ska kunna göra vad i rummet?

För att börja; ett vitrinskåp hade väl kunnat passa antingen i hörnet dör golvlampan står, dvs till vänster om soffan, eller där byrån står, till höger om soffan. (Vänster/höger om man sitter i soffan...)
 
  • Gilla
Luborg och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
V ViktoriaK skrev:
Utrymmet används för tv-tittande/läsning/häng men eftersom det syns hela tiden när vi hänger i köket/vardagsrummet önskar vi att det kunde bli lite mysigare eller mer stilrent (men leksakerna stannar).
För mig är mysigt och stilrent lite motsatser så hur vill du att det ska vara egentligen?
Mysigare, mer ombonat, färg eller mönster på väggarna, mer tavlor, kuddar/pläd i färg.
Stilrent, stramare, mer avskalat, vitt/svart, dvs ingen brun byrå.
 
Ni ser ut att ha en fin altan, men vägen dit är spärrad av en soffa. Jag hade absolut inte haft soffan där.
Annars tycker jag mest att gardinstängerna sitter märkligt högt upp, och att tevens placering känns lite konstig.
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Humlo
Tv:n ska ju vara där byrån är. Soffan mot väggen där tv:n är.. om man nu måste ha soffa alls där. Matsalsmöbel är nog det som är tänkt från början. Eller en mindre soffa än den ni har idag. Kanske bara fåtöljer och ett bord och lekhörna för barnen.
Detta kan väl inte vara tänkt att vara vardagsrum?! Eller är det nyproduktion med öppen planlösning som de försöker sälja in som "vardagsrum" i något som eg. är köket?
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Tvn står fel iaf tycker jag .. den ska va mittemot soffan, ev skaffa ett vridbart ställbart tv stativ-teleskop som monteras på väggen samt ev på väggen mittemellan de 2 fönstrena men det är en smaksak men då ha ni ju andra sidan ryggen emot andra rummet

Ev bygg en mellanvägg eller ha nån form av vägg emellan eller draperi men en ingång så blir vardagsrummet enskilt separerat
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.