Vi köpte en Tapwell köksblandare och vill sätta på en ledbar strålsamlare. Problemet är att gängan på kranen är 20mm och det finns ingen strålsamlare eller övergångsnippel med det måttet. Någon idé?
Skjutmått mäter diametern på en kromad köksblandare för byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
M Majki skrev:
Vi köpte en Tapwell köksblandare och vill sätta på en ledbar strålsamlare. Problemet är att gängan på kranen är 20mm och det finns ingen strålsamlare eller övergångsnippel med det måttet. Någon idé?
[bild]
Hej.

Kan denna passa https://www.vvsochbad.se/tapwell-zdoc098-straalsamlare-krom-1061250

Du skrev inte vilken modell du hade så lite svårt att hitta rätt.

Vh Alexander
 
Scsi Scsi skrev:
Hej.

Kan denna passa [länk]

Du skrev inte vilken modell du hade så lite svårt att hitta rätt.

Vh Alexander
Hej!
Sorry glömde modell. Men det är TAP984. Har tittat på den du hittade men den passar bara till modell EVO.

Vh
Majki
 
M Majki skrev:
Hej!
Sorry glömde modell. Men det är TAP984. Har tittat på den du hittade men den passar bara till modell EVO.

Vh
Majki

Hej.

Jag har letat och letat på nätet och hittar följande

https://www.hemgallerian.se/koksbla...MI78m36c-R7AIVhumyCh1nlANZEAQYASABEgJRkPD_BwE

Här står det att detta specifika munstycke med Artnr 8242413 har en inv gänga m22. Men enligt rsk databasen så står det https://www.rskdatabasen.se/kategor...matur/stralsamlare/zdoc-097-forkr-8242413-716

Att samma munstycke ha en gänga som är M20.

Så ska man gå efter vad som står på rsk databasen så BÖR detta passa men hade jag varit dig hade jag nog kontaktat dom för att få reda på vilket av måtten som stämmer.

Hoppas detta hjälper lite.

Vh Alexander
 
Tack för dina efterforskningar. Hittade en fråga på deras sida:
Hej! Jag har köksblandare Tapwell RT 984 (Round T Objektblandare). Kan jag ansluta en perlator/dusch Tapwell ZDOC098 krom vikbar till min köksblandare?

Tapwell AB (Ägare)
för en månad sedan
Hej Michael, Vi har en vikbar perlator som heter ZDOC097 som funkar till din blandare. Den ser likadan ut som ZDOC098.

Det låter som att du har rätt.
 
  • Gilla
Scsi
  • Laddar…
M Majki skrev:
Tack för dina efterforskningar. Hittade en fråga på deras sida:
Hej! Jag har köksblandare Tapwell RT 984 (Round T Objektblandare). Kan jag ansluta en perlator/dusch Tapwell ZDOC098 krom vikbar till min köksblandare?

Tapwell AB (Ägare)
för en månad sedan
Hej Michael, Vi har en vikbar perlator som heter ZDOC097 som funkar till din blandare. Den ser likadan ut som ZDOC098.

Det låter som att du har rätt.
Hej.

Super att det löste sig

Vh Alexander.
 
M Majki skrev:
Tack för dina efterforskningar. Hittade en fråga på deras sida:
Hej! Jag har köksblandare Tapwell RT 984 (Round T Objektblandare). Kan jag ansluta en perlator/dusch Tapwell ZDOC098 krom vikbar till min köksblandare?

Tapwell AB (Ägare)
för en månad sedan
Hej Michael, Vi har en vikbar perlator som heter ZDOC097 som funkar till din blandare. Den ser likadan ut som ZDOC098.

Det låter som att du har rätt.
Hej,

Även jag har en Tapwell köksblandare (RT984) med 20mm gänga. och har köpt ZDOC097, men denna passar ju inte heller, även om deras egna sida nämner det (https://www.tapwell.se/produkter/kok/tillbehor-kok/zdoc097-kitchen-accessory?v=zdoc097-krom)

Funkade det för din del med den strålsamlaren?
 
P Pmt Mt skrev:
Hej,

Även jag har en Tapwell köksblandare (RT984) med 20mm gänga. och har köpt ZDOC097, men denna passar ju inte heller, även om deras egna sida nämner det ([länk])

Funkade det för din del med den strålsamlaren?
Jag ringde Tapwell i Stockholm och fick veta att de höll på att ta fram en strålsamlare. Vi fick prova en prototyp. Denna finns nu att köpa
ZDOC096, enligt hemsidan.
 
  • Gilla
Pmt Mt
  • Laddar…
M Majki skrev:
Jag ringde Tapwell i Stockholm och fick veta att de höll på att ta fram en strålsamlare. Vi fick prova en prototyp. Denna finns nu att köpa
ZDOC096, enligt hemsidan.
…á 795 kr ja!! / Såå får man inga kompisar!!🤬
 
  • Haha
Testarn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.