Hej!

Idag var jag med min gjutare på en annan platta. Han behövde hjälp och tyckte tydligen att jag gjorde ett bra jobb när vi gjöt min. Eventuellt så kanske det blir lite gjutningar för mig framöver. Bra att få lära sig så mycket som möjligt.:)

Efter det var jag ute och kollade till min egen platta. Det blir väl lite stillastående hos mig nu fram till att snickarna kommer under vecka 42 men jag återkommer så fort det händer något.:)

Nyproducerad betongplatta omgiven av grus och natur i solljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
  • Gilla
Johanneslunden och 24 till
  • Laddar…
I Isak90 skrev:
Hej!

Idag var jag med min gjutare på en annan platta. Han behövde hjälp och tyckte tydligen att jag gjorde ett bra jobb när vi gjöt min. Eventuellt så kanske det blir lite gjutningar för mig framöver. Bra att få lära sig så mycket som möjligt.:)

Efter det var jag ute och kollade till min egen platta. Det blir väl lite stillastående hos mig nu fram till att snickarna kommer under vecka 42 men jag återkommer så fort det händer något.:)

[bild]

//Fredrik
Ja, jävlar! Det är ta mig tusan imponerande att bli rekryterad av sina hantverkare :D Jag är ändå inte särskilt förvånad med tanke på vilken arbetsmyra du verkar vara.
 
  • Gilla
Goelette och 7 till
  • Laddar…
Hur går det för oss? :geek: Saknar bilder från myllan! :love:
 
  • Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
Ja vad händer? Jag har inget kvällslektyr att läsa längre!! Isak, nu får du uppdatera oss!!
 
Vi får vänta tålmodigt till vecka 42 som han skrivit tidigare. :D(y)
 
Det är det säkert nu. Vi ska väl inte behöva lära oss numrerade veckor också bara för att vi väntar.
 
  • Haha
anettelarsson
  • Laddar…
Hej!

Haha jaså tycker ni att det blev tyst här?:crysmile:

Det händer inte så mycket just nu utan jag väntar som sagt på snickarna och huset som är planerat till vecka 42.

Men lite fylle har jag fått och kört ner till verkstan.:)

Grusväg med högar av krossade tegelstenar och stenblock på en byggarbetsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
  • Gilla
Öyivind och 5 till
  • Laddar…
Hej!

Körde hem två lass 0/35 ikväll som jag ska ha runt huset så snickarna får plats med ställning osv.:)

Stor hög med grovgrus (0/35) på en byggplats för användning runt husgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
  • Gilla
albin715 och 2 till
  • Laddar…
Hej!

Körde ut de lass med 0/35 med hjullastare runt huset.:)

Lastad hög med 0/35 grus vid husgrund, grävmaskin arbete synligt, grön omgivning i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nygrusad yta runt husgrund med hjullastarspår, omgiven av grönt gräs och träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hjullastare som fördelar grus 0/35 vid byggarbetsplats med synligt fundament och gräsmark.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hjullastare som lastar av 0/35 grusmaterial runt betongplatta vid husbygge.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nygrusad väg med 0/35 material bredvid en betongplatta på en byggplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyutlagt grus 0/35 runt en nygjuten betongplatta för husgrund med skog i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
  • Gilla
erkka och 6 till
  • Laddar…
Hej!

Nu närmar det sig hus! Snickarna planerar att komma och börja resa på onsdag!:D

Under veckan så har jag fått kört hem lite mer fylle till verkstan. Har väl en tanke på att göra iordning shaktbotten där nere under hösten.:)

Byggplats med krossad tegel och högar av grus och jord före uppförandet av ett hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Högar av grus och sten på en framtida byggplats med träd i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
  • Gilla
  • Wow
boschkenta och 5 till
  • Laddar…
Hej!

Vet inte om jag har nämnt det tidigare men det har varit lite asfaltering i området och då har jag fått en del fylle av Skanska samt att de har använt min tomt för lite materialleveranser. Dock så fick de ett lass 0/18 som var felbeställt och det fick jag behålla.:)

Spred ut det över infarterna.:)
Nyasfalterad infart med spridda 0/18 grusmaterial vid en tomt, omgiven av träd och en asfalterad väg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Grus spritt över infarter med materialhög intill garage och tomtpallar i förgrunden, landsväg och höstträd i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och sedan la jag ut lite mer material runt entrén där jag inte kom åt innan när vattentanken stod ivägen.
Tomt med utspridda grus och betongplatta nära anlagd infrastruktur och parkerade fordon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nygrusad uppfart och förberedande markarbeten för byggprojekt med synliga avloppsrör och betongplatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skruvade bort regeln till kantjärnet på garaget.
Nygrusad infart med synligt betongfundament och orangea avloppsrör vid husbygge.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Idag kom snickarna på besök för att mäta och slå linjer på plattan. Och så fick jag lite uppgifter. Jag har vetat om att jag behöver gjuta ett par fundament till farstun så dessa fick jag måttat in och börjat gräva lite för. Ska försöka snickra ihop ett par formar i helgen men jobbar samtidigt natt i helgen men borde hinna med det också. Tänkte försöka gjuta på måndag.:)

Grusad yta med en markerad och utgrävd sektion i förberedelse för gjutning av fundament.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Grusbädd runt ett betongfundament med utgrävning för nytt fundament, med avlägsnad kantjärnsregel vid garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyanlagd betongplatta för bygge med markerade linjer och omgivande grusytor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
  • Gilla
boschkenta och 7 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Tur du har!
 
  • Gilla
Isak90
  • Laddar…
JanneJanne123
Som det gamla ordstävet lyder, duktiga byggare har tur!
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Hej!

Igår fick jag handlat betong, formplyfa samt trekantsläkt. Och idag så fick jag snickrat ihop två stycken formar. Imorgon ska jag få dom på plats, armera och försöka få gjutit.:)

Två träformar av formplyfa och trekantsläkt för betonggjutning på ett betonggolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Träform för betonggjutning snickrad av formplyfa och trekantsläkt, sedd ovanifrån på en sliten metallunderlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Två träformar för betonggjutning placerade på en sliten metallisk yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
  • Gilla
boschkenta och 7 till
  • Laddar…
Hej!

Snickarna är igång med förberedelser på tomten.:)

Byggarbetsplats med grushögar, förberedda markarbeten och material i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag började kika lite och gräva ut för mina fundament men efter lite diskussion med byggfirman så gjuter jag efter de har rest stolparna och så använder jag stolphållare.:)

Men imorgon kommer jag mäta in höjd samt armera så att allting är klart. Blir nog gjutning i slutet av veckan.:)

Byggarbetsplats med utgrävda fundament omgivna av grus, byggmaterial i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
  • Gilla
boschkenta och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.