Fick nästan en hjärtattack och en Offert om 60 000:- + moms för bara arbetet och arbetet skulle ta 2-3 veckor!
Är det för mycket pengar och för många timmar räknade?

UPPDRAGET ÄR:
Utgå från befintlig toalettutrymme 134cm * 84cm och integrera intilliggande garderob 70 cm * 110 cm Riva väggar .Sätta tak .Dra rör. Bila och gjuta duschgolv med lutning. Sätta kakelplattor. Fuktsäkra.Stambyte görs av husets rörmokare innan.

60 000:-Det är 4000:- om dagen i 15 dagar!
Det är 500:-/tim + moms för en eller 250:-/tim för 2.
Jag jobbar som lärare och har ca 100:-/Tim efter skatt.
Det hela känns väldigt dyrt.Är offerten rimlig? Är det bara att acceptera och försöka att låna pengar. Har någon tips på en billigare hantverare?


 
Hemmakatten
Nja, med tanke på vad vi betalade för vårt badrum så ligger nog detta inom rimlighetens gränser.
 
Har kompisar som gjorde en liknande ombyggnad,det kostade 110000 kronor inkl. dusch och porslin..

Är det inkluderat elektriker också?

Av egen erfarenhet så vet jag att storleken på badrummet går inte att ställa i paritet till priset..

 
Hej!

Jag tror inte att den är så orimlig.
För 10 år sedan renoverade vi ett badrum eller rättare sagt vi hade hantverkare som gjorde jobbet och
då gjorde vi allt som du oxå skall göra och det gick på 50000 :- inkl moms. Med tanke på att det är 10 årsedan så låter 60000:- inte så orimligt.
Om ni har möjlighet att göra en del av jobbet själva så försök att göra det om ni vill spara några slantar.

Juni
 
Tack för kommentarer! Det verkar som att priset är rimligt. Jag är novis och helt grön i hantverksbranschen.

Jag kommer att anlita en billigare arbetskraft att göra rivning och förberedande arbete. Företagets offert är nu nere i 40 000:- + moms .Förberedande arbete kostar 5000:-
Min kostnad blir nu 55000:- + material. OCH plötsligen känns det jättebilligt. Även fast jag från början hade räknat med 50000 totalt. :-*
Allting är relativt.

Hälsningar Ninanna
 
Jag tycker det låter dyrt. Vi renoverade ett dubbelt så stort badrum (räknat på golv och väggyta) i Stockholm och betalade 75000kr + moms. För detta fick vi rivning, golvgjutning, golvvärme, två nya brunnar och till/frånrör för dusch, dubbelhandfat och toalett, alla tätskick, plattsättning (golv, väggar), nytt innertak samt allt elarbete inkl. elmaterial (golvärme, 6 spotlights, montering av två handduksvärmare). Då ingick det dessutom en hel del extra arbete t.ex. speciella utbyggnader kring badkar och handfat som tog ganska lång tid att göra.

40000kr + moms låter mer rimligt.

Mvh
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.