Söker ett larm av god kvalitet, till mindre verkstad.
Magnetkontakt/vibrations detektor till porten och 1-2 rörelsedetektorer kommer göra jobbet.
Någon som är mer insatt än mig och kan ge goda råd?
 
Speca gärna hur du vill att det ska larma.
Enbart med siren, uppringningsfunktion via telelinje eller mobilnät? Finns det internet där larmet ska monteras.
 
E etompau skrev:
Speca gärna hur du vill att det ska larma.
Enbart med siren, uppringningsfunktion via telelinje eller mobilnät? Finns det internet där larmet ska monteras.
Självklart, glömde det, sorry! Jag vill ha en siren inomhus och ett kompressorhorn utomhus. Det ska låta ordentligt om larmet aktiveras. Hade inte tänkt ha någon uppringning men det klart, finns det möjlighet att ha det via mobilnät så är det ju väldigt bra. Finns ingen internetuppkoppling idags läget, men det ska bli. Detta är en verkstad som värms upp vid behov. Större delen av vintern så står lokalen helt utan värme. En glaskross detektor skulle också kunna vara bra. Nu tror och hoppas jag att allt är med.. :thinking:
 
Två kompetenta larmsystem, som håller över tid (=många år) är "DSC" och SPC Vanderbilt. Kräver lite kunskap om inkoppling och programmering men ger dig alla funktioner som behövs.
Håll ett koll på ex. Tradera, inte ovanligt att dessa larm dyker upp där.

Använder du kabelanslutna detektorer så finns det många olika varianter att välja på.
 
RilleRock
P Pe_Er skrev:
Söker ett larm av god kvalitet, till mindre verkstad.
Magnetkontakt/vibrations detektor till porten och 1-2 rörelsedetektorer kommer göra jobbet.
Någon som är mer insatt än mig och kan ge goda råd?
Innan du börjar installera inbrottslarm skulle jag komplettera upp det mekaniska skyddet.
Brytskydd och bakkantsbeslag kostar inte några större summor.
Mekanisk förregling på port samt inkrypsskydd över fönster.
 
  • Gilla
tommib
  • Laddar…
RilleRock RilleRock skrev:
Innan du börjar installera inbrottslarm skulle jag komplettera upp det mekaniska skyddet.
Brytskydd och bakkantsbeslag kostar inte några större summor.
Mekanisk förregling på port samt inkrypsskydd över fönster.
Absolut. Håller på med det nu.. Larmet är nästa steg..
 
C
Värt att kolla i förväg är också om försäkringen kräver, eller ger några särskilda förmåner för, en klassad larminstallation.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.