Hej!

Jag tappade en liten plåtskruv när jag höll på och installera lite spirorör i dag...den trillade ner i ett av FTX-aggregatets anslutningar....tror det var frånluften. Nu törs jag inte slå på aggregatet. Hur får jag ut skruven? Kan det hända något med aggregatet om jag kör igång det?

 
Kan du inte öppna aggretaget? Är det ett roterande eller motströms?
 
Roterande... Enervent....

Jag kan öppna en liten lucka på framsidan, men där har jag bara lite reglage...
 
Hmmm.. Alla Enervent-aggregat skall gå att öppna. Hur skall du annars kunna byta filter, rengöra/serva växlaren etc?

Vad heter modellen? Du kan annars ringa/maila fabriken direkt. De pratar svenska där..
 
Ok, jag ska göra det. Jag har inte bekantat mig med själva apparaturen ännu...fortfarande på Spiro-stadiet... :D
 
Gör det. Alla Enervent-prylar jag sett har gått att öppna :)
 
Hej, igen!

Det var ju en baggis att öppna aggregatet. Väl där inne kunde jag inte hitta min skruv dock...

Men, det satt ju filter för alla vägar in till den roterande delen så det känns som att skruven, om den nu verkligen for dit, inte kommer att kunna ställa till något. Jag hör väl om det skramlar någonstans....

 
Jo... Du kan ju testa ta ut filtrena och växlaren (en plugg, sedan drar man ut den) och skaka lådan.
 
Fick dit sista spiron i dag. Satte i kontakten och slog på aggregatet. Tyst och fint! Inga skramlande skruvar.

Sprang runt som och kände på alla ventiler (10 st) och hör och häpna: det funkar!

Vilken otroligt skön känsla att ha gjort det själv dessutom!

;D ;D ;D

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.