Leende barn med flätat hår citerat i tidningsklipp om varför vi har semester.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
74185547_10157804337142384_1799391825857871872_o.jpg
 
  • Haha
  • Gilla
em72 och 4 till
  • Laddar…
Helt orealistiskt. Borde snarare varit: skruvdragare, vinkelslip, svets, minigrävare, motorsåg och vedklyv!
 
  • Haha
  • Gilla
Larsa och 4 till
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
Inga kommentarer...

[bild]
Jag älskar när kommentaren är roligare än ursprungsposten ..
 
  • Gilla
em72 och 1 till
  • Laddar…
Det var ett stort internationellt ölbryggarkonvent på Mallorca och alla de stora bryggeriernas chefer var där. Av någon outgrundlig anledning var även chefen på Norrlands Guld där. Förmodligen inkvoterad som någon form av exotiskt inslag...

Nåväl, efter förmiddagens konfererande så var det dags att äta lunch. Servitrisen gick runt och tog upp beställningar på dryck till maten.
Carlsbergchefen sa med hög röst: "Jag tar en Carlsberg, probably the best Beer in the world"
Chefen från Bitburger sa givetvis: "ein Bit, Bitte".
Och chefen från Heineken sa att han skulle ha en Heineken, unchanged since... osv.
Så där höll det på runt bordet.

Chefen på Norrlands Guld var dock lite osäker på om man hade hans öl på Mallorca och han ville ju, av naturliga skäl, inte dricka någon annans öl. Så när det blev hans tur att beställa sa han med hög stämma:
"Jag tar en…Cola light!"
Det blev så klart helt dödstyst runt om i salen och alla huvuden vreds mot honom med förundrande blickar.
"Ja va fan, ska inte ni dricka öl, så ska jag inte heller göra det!"
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Don_Simon och 40 till
  • Laddar…
Komisk illustration med en far som tvättar fönster i lågt hängande byxor och ett barn som får höra att pappan ska höja byxorna om barnet gör det.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
em72 och 8 till
  • Laddar…
Två män, en stryker kläder och den andra väntar, samt text som leker med deras namn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
mangeroffe och 10 till
  • Laddar…
G
Lista över engelska ord och deras olika betydelser på svenska, med flaggor för språken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
mangeroffe och 4 till
  • Laddar…
G GargamelSE skrev:
[bild]
Hade ju blivit roligare om det varit en kolumn till, med de engelska betydelserna av de svenska orden, eller ännu en svensk översättning av de översatta orden :D
 
Redigerat:
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
thomas33 thomas33 skrev:
Det var ett stort internationellt ölbryggarkonvent på Mallorca och alla de stora bryggeriernas chefer var där. Av någon outgrundlig anledning var även chefen på Norrlands Guld där. Förmodligen inkvoterad som någon form av exotiskt inslag...

Nåväl, efter förmiddagens konfererande så var det dags att äta lunch. Servitrisen gick runt och tog upp beställningar på dryck till maten.
Carlsbergchefen sa med hög röst: "Jag tar en Carlsberg, probably the best Beer in the world"
Chefen från Bitburger sa givetvis: "ein Bit, Bitte".
Och chefen från Heineken sa att han skulle ha en Heineken, unchanged since... osv.
Så där höll det på runt bordet.

Chefen på Norrlands Guld var dock lite osäker på om man hade hans öl på Mallorca och han ville ju, av naturliga skäl, inte dricka någon annans öl. Så när det blev hans tur att beställa sa han med hög stämma:
"Jag tar en…Cola light!"
Det blev så klart helt dödstyst runt om i salen och alla huvuden vreds mot honom med förundrande blickar.
"Ja va fan, ska inte ni dricka öl, så ska jag inte heller göra det!"
Det är en variant på den gamla danska klassikern om när kung Fredrik var på någon slags studiebesök på Tuborg. Vid lunchen skulle det beställas dricka, och Fredrik bad om en Carlsberg. Det blev naturligtvis en del oro i ledet; hade kungen glömt var han var nånstans eller var det ett sätt att visa att han var missnöjd med besöket?

Men Fredrik tittade sig ikring och sa: "Min kone kan ikke lide at jeg kommer hjem og lugter øl."
 
  • Haha
  • Gilla
Fotografen och 3 till
  • Laddar…
Tecknat fyrfält med hjärna som ställer frågor till person som försöker sova, avslutas med en humoristisk fråga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
Maria T och 3 till
  • Laddar…
4a14a6897005cd0ea7159f414f749ddb.jpg
 
  • Haha
  • Gilla
Ubbe8 och 6 till
  • Laddar…
Tecknad bild på förvånade flygpassagerare med texten "This is your pilot speaking. I'm working from home today".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Stingray468 och 4 till
  • Laddar…
Skylt utanför arkitektkontor med humoristisk prislista över olika tjänster och kundengagemangsnivåer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
tobbbias och 3 till
  • Laddar…
B
Jag såg att det kommit en ny bok av Klas Östergren. En östgöte kan förledas att tro att det är en bok om städning av gator, men det är visst en roman.

Rene gater på östgötska är rena gator på rikssvenska.

9789177953661.jpg
 
  • Gilla
  • Haha
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.