Ser ut som Pippi Långstrumps badrum, taskigt utfört helt enkelt.
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
K kiing skrev:
Nu vet jag inte när badrummet är byggt, men inte får du ha rollat tätskikt i våtzon 1 om det inte är en homogen vägg?
Helt korrekt och miss av mig att det är gipsvägg i detta fallet... och så gammalt ser det inte ut så det kan vara gjort före foliens tid.

Sorry. :giggle:
 
J Jonasdzm skrev:
Vit silikonfog i de hålen som blev fel om du inte vill byta kakelplattorna. Kan ju bli fel nyans i fogen om du byter dvs större störningsmoment.

Jag undrar lite över rördragningarna. Är säkert rätt gjort men ser skitfult ut och du kanske borde ha ballofixer även efter duschen, kanske finns utanför bild.

[bild]
Ja han blev inte riktigt klar så ska komma igen om ett par dagar. De gamla rören på vänster sida går inte att byta såvida man inte stänger av vattnet centralt och då kommer många andra lägenheter stå utan vatten tills det blir klart så hans tyckte att det vore bäst att låta det vara. Jag har ingen aning om han kommer montera på ballofixer, får ta det med honom.

Men, upptäckte ännu ett problem idag. Han har gjort ett litet hål nere vid rören och lämnat det tomt, ingen aning varför... Se bild. Han måste ha varit drogad den dagen!
 
  • Vattenrör med duschanslutning och orört hål i väggen, vattendroppar synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ledsen
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Helt korrekt och miss av mig att det är gipsvägg i detta fallet... och så gammalt ser det inte ut så det kan vara gjort före foliens tid.

Sorry. :giggle:
Badrummet är helrenoverat för ca 3 år sedan, i alla fall enligt bostadsägaren när jag köpte bostaden för ca 2 år sedan. Så det är troligen inget rollat tätskikt i duschområdet?
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Saif Lee Saif Lee skrev:
Men, upptäckte ännu ett problem idag. Han har gjort ett litet hål nere vid rören och lämnat det tomt, ingen aning varför... Se bild. Han måste ha varit drogad den dagen!
Det ser ut som han borrat för klammern, sedan kom han på att klämringskopplingen hamnade där och borrade några centimeter åt vänster i stället. Din röris verkar inte ha så värst stor respekt för tätskikt.
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
A
B Bigfoot skrev:
Det ser ut som han borrat för klammern, sedan kom han på att klämringskopplingen hamnade där och borrade några centimeter åt vänster i stället. Din röris verkar inte ha så värst stor respekt för tätskikt.
Kolla på bilden igen.

Det är en jävla gips skruv han använt.

Detta är en alltjänstare som ser sig kunna allt bland annat vvs

Efter sina 20 år så lär han ha ett cert.

Fråga efter cert nr
 
Silikona och sätt en duschhylla över det
 
  • Gilla
HBerggren
  • Laddar…
Ge honom bonus för underhållande tråd. (y):thinking::sweat:
 
  • Gilla
Mari Berg
  • Laddar…
Rörgenomföringen i duschzonen är ju inte heller tillåten. Om badrummet är såpass nytt så är ju detta defenitivt ett fuskbygge. Blir svårt att få ut nått på försäkringen NÄR det blir fuktskador där.
 
  • Gilla
HBerggren
  • Laddar…
Begär en duschkabin som kompensation och problemet är löst... :cool:

Detta går inte att lösa snyggt och säkert utan att göra om badrummet.
 
Är det något tätningsmedel i skruvhålen innan han satt i skruvarna?
 
Är det i en bostadsrätt så är det ju inte mycket att göra åt om det är rörgenomföringar i våtzon då dom bara ytskiktsrenoverat gissar jag på. Det är dock hål i huvudet att borra där för klammers och blandare från första början, man blir dessutom mörkrädd när man ser bilderna.
 
Excel
Karln har ju perforerat hela duschen. Är detta på riktigt? Hur svårt kan det vara att mäta, märka upp ordentligt innan man borrar? Snacka om att trolla en dusch.

Denna tråd är ju fan episk, ungefär som tråden om hönshuset. Ska man skratta eller gråta?
 
  • Gilla
henric78
  • Laddar…
Excel Excel skrev:
Karln har ju perforerat hela duschen. Är detta på riktigt?
...
Ska man skratta eller gråta?
Jag är uppriktigt bedrövad att se hur en klåpare kan ställa till det såpass med relativt enkla installationer. Visst det finns en del andra saker som behöver ses över vad gäller vvs-installationerna men det är bara sorgligt att se hur en person kan sabba så mycket på så kort tid. Badrum är inga billiga grejer... utrymme för klantigheter är extremt begränsat.

Vad göra åt detta? Vet inte men det fanns en del förslag tidigare i tråden man kanske kan följa upp.
 
  • Gilla
Saif Lee
  • Laddar…
K kiing skrev:
Det är dock hål i huvudet att borra där för klammers och blandare från första början,
Hur menar du, brukar man inte alltid (oftast) borra för blandare i just våtzon?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.