Hej,

Jag har köpt en Bosch GSR 18V-55 med metal chuck och när man öppnar/stänger chucken på lägre hastighet kan man känna att den slår. Den är alltså inte sned utan det är i rotationen som den tar emot i varje varv vilket skapar en pulserande rotation. Problemet märks inte av när man väl använder skruvdragare så det har med öppning/stängning av chuck.

Misstänker att detta rättar till sig efterhand men jag vill ändå höra här så det inte är en defekt.

Mvh
 
boschkenta
Min gör likadant. Bara några veckor gammal och knappt använd. Tror det är helt lugnt :)
 
  • Gilla
snowjim
  • Laddar…
Det där känner jag igen,. Håller man i chucken så känner man att det skrapar när man kör framåt och bakåt,. Min var "trasig" när jag fick den. Kanske går till sig? Jag åkte till service verkstaden i Sundsvall och reklamerade,. Fick chucken utbytt på garantin. Verkar vara ett vanligt problem,.?
 
  • Gilla
k0rken och 1 till
  • Laddar…
Var inne med min i butiken idag, jag fick en ny. Egentligen ville de skicka den på reperation men eftersom jag var inom öppetköp perioden så fick jag en ny bara. Man märker av att även denna nya slår men det är minimalt, en väldigt stor skillnad, detta kan jag absolut leva med.

Om det är en defekt eller inte vet jag inte, kanske rättar det till sig eller så är det bara så det ska vara.
 
Köpte min 18v-55 idag och den vobblar också! Syns inte på spetsen på borret men när man håller i chucken och gasar känner man det. Ska kanske åka in med den
 
Ja, alltså man ser inte på chucken att den roterar ojämnt man känner endast det. På min första var det väldigt tydligt varje gång man bytte verktyg på maskinen. Troligen är det något med de 3 klorna som ska gripa verktyget som inte är helt jämt inne i chucken. Först tänkte jag att det kanske saknades fett/olja men sen såg jag att det kom ut olja efter ett par gånger.

Det är mycket troligt att det hade slitets rätt tillslut men jag ville inte ta risken för om inte så ska man skicka in den på reperation vilket man får räkna en vecka på iallafall.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.