L Lolisd79 skrev:
Hej på er,
Vi bor i en villa med en relativt liten tomt 675 kvm. Vi har köpt oss en fin husbil och på ena sidan huset, på gräsmattan, tänkte vi anlägga en parkeringsplats för denna. Ställde frågan till en bygglovshandläggare på kommunen och det krävs inget bygglov, MEN enligt en person på trafikenheten så ANSER de att det inte är lämpligt i och med att utfarten då blir på en trottoar och då att vårt hus är i vägen för fri sikt?! Men står jag vid vår tomtgräns så har jag fri sikt åt bägge håll. Vår andra parkering är på samma sida, som resten av husen på gatan, så får vi köra över trottoaren. Min fråga till er är du: Får vi lov att parkera husbilen på tomten eller kan de stoppa oss?
Den skall alltså användas åter om och platsen skall vara parkering och inte uppställning
Bifogar en bild där jag ringat in huset. Parkeringen kommer att vara på husets högra sida längs med :)
Tacksam för svar :)
om du gillar dina grannar så kanske du borde ha den i ett garage på annan plats.
Otroligt förfulande , containrar eller husbil parkerad i trädgården året om. Som att bo granne med ett bussgarage..
 
  • Gilla
Kenhasse
  • Laddar…
E Erik Salhammar skrev:
om du gillar dina grannar så kanske du borde ha den i ett garage på annan plats.
Otroligt förfulande , containrar eller husbil parkerad i trädgården året om. Som att bo granne med ett bussgarage..
Finns ju mycket annat som är förfulande i trädgårdar i och för sig. Skrotbilar, trädgårdstomtar, avfallskärl, släpvagnar. För att inte tala om en del hus ;)
 
  • Gilla
BiFuel
  • Laddar…
K KTM950 skrev:
Finns ju mycket annat som är förfulande i trädgårdar i och för sig. Skrotbilar, trädgårdstomtar, avfallskärl, släpvagnar. För att inte tala om en del hus ;)
Enig. Väck med skiten. :)
 
  • Gilla
KTM950
  • Laddar…
Har du husbilen nära husväggen så känns inte som att det ska behöva påverka sikten i korsningen. Då ser ju det där trädet du har ute i hörnan ut att vara ett värre hinder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.