Hej!

Villaägare för första gången. Vid besiktning påpekades att mark sjunkit intill fasad.

Vissa tips är att endast fylla på grus.
Det har sett ut såhär i flertal år utan problem med fukt osv.

Vad är era tips? Bara ordna mer grus?

(Ignorera ogräset)

Tack på förhand.
 
  • Fasad på hus med sjunkande mark intill, grusgång, nerfallsrör och fönster, omringat av ogräs.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mark sjunkit vid husfasad med grus och växter nära källarfönster, delvis täckt av trätrappa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mark som sjunkit intill husfasad med grus och synliga fundament, beskrivet i en renoveringsdiskussion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tomture61
Eftersom det sitter platonmatta där (får man hoppas den går hela vägen ned) så borde grunden vara dränerad (y)
Finns det ngr kvitton på jobbet / materialet ?
Fyll på med makadam .
 
  • Gilla
Matteus55
  • Laddar…
Tomture61 Tomture61 skrev:
Eftersom det sitter platonmatta där (får man hoppas den går hela vägen ned) så borde grunden vara dränerad (y)
Finns det ngr kvitton på jobbet / materialet ?
Fyll på med makadam .
Nu är jag väldigt sen med att svara här.. Förlåt.

Det är dränerat, kanske ligger kvitton någonstans men tror ej det. Så arbetet är utfört ordentligt.

Så det bör räcka med att fylla på med makadam helt enkelt?

Tack för hjälpen!
 
Eller skita i att fylla på? Jag upplever att det är rätt vanligt att platonmattan sticker upp efter omdränering.
 
stefancrs stefancrs skrev:
Eller skita i att fylla på? Jag upplever att det är rätt vanligt att platonmattan sticker upp efter omdränering.
Absolut, just för att det verkar varit såhär ett antal år utan problem.

Men finns det något negativt att tillföra mer sten? Tänker på grund av det estetiska.. Inte supersnyggt som det är.
 
Jag hade liknande situation då jag köpte hus.
Blev informerad att Platon inte skulle utsättas för solljus och fyllde helt enkelt på med grus.
 
  • Gilla
stefancrs och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.