Hej!

Vi har ett IKEA-kök installerat av förra ägaren som är ca 5 år gammalt och av modellen Metod. Jag håller på att få krupp på kylen som är rätt dålig. Det fryser på vissa ställen och är nästan varmt på andra samt att plastinredningen har börjat gå i smulor. I övrigt är den inte trasig så det brådskar inte. Men jag vill så gärna ha en fräsch och fin kyl istället för detta värdelösa åbäke med dålig inredning. Grönsakerna ruttnar dubbelt så snabbt som i kylen vi hade i förra huset.

Vi bytte diskmaskinen mot IKEAs Boschvariant nyligen och det var ett stort lyft för upplevelsen att hantera disken.

Jag chattade med IKEA rätt så nyligen och de kör fortfarande bara med Electrolux för kyl. Nu har jag spanat in Bosch och Siemens bland annat och enligt tretti.se så ska de passa IKEA-kök. Frågan är bara hur väl passar det? Någon som har koll på mängden arbete som krävs för att byta befintlig kyl mot ny ifall passformen inte är exakt?

Tar gärna emot tips på bra kyl också. Tänker mig att betala max 10 000.
 
Bumpar upp denna tråd. Vi ska köpa ett Ikea-kök och har bestämt oss för häll, ugn och Micro från Siemens. Skulle önska förslag på integrerad kyl och frys av annat märke än Ikea. Tycker det är svårt att hitta vilket som funkar bäst!
 
Vi köpte en siemens kyl och det gick, men var inte helt perfekt att installera. Det ska vara bättre med kyl/frys kombination.
 
  • Gilla
anna1978
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.