Jag undrar om några här på forumet använt sig av bakterie/syre-blandningen OxyG?
Vi har en infiltration som håller på att sättas igen, och fick då tipset om att OxyG kunde vara värt ett försök innan man gräver upp hela bädden med allt vad det innebär. Så sedan en vecka tillbaka så blandar vi i OxyG Drain i vprat avlopp, så får vi se om några månader om det kan vara lösningen på våra problem.
Vad är er andras erfarenhet av OxyG? Vad har det löst eller inte löst för problem hos er?
 
Har kikat på den jag med...
Kollade även innehållet i biologisk avloppsrens och det verkar vara något liknande....båda produkterna innehåller bland annat Bacillus bakterier... skillnaden är priset; 78kr/ kg för biologisk avloppsrens och ca 700 kr/kg för OxyG.....
 
Ja man undrar vad det är i OxyG som motiverar det höga priset. Dock kan jag säga att våran infiltration sakta men säkert verkar återhämta sig. Har också provat att rensa avloppsledningen från ett handfat med OxyG där flödet började sakta av. Det funkar.
Har hållt på lite kort tid än för att känna mig helt övertygad, håller trenden i sig är det kanon.
Sedan är ju frågan vad resultatet hade varit med en billig liknande produkt i jämförelse...?
 
P Peter Thörn skrev:
Har kikat på den jag med...
Kollade även innehållet i biologisk avloppsrens och det verkar vara något liknande....båda produkterna innehåller bland annat Bacillus bakterier... skillnaden är priset; 78kr/ kg för biologisk avloppsrens och ca 700 kr/kg för OxyG.....
Hej, har du sett resultat av biologisk avloppsrens om det funkar bra?
 
Vi har problem med rör som sätter igen under huset men också en trekammarbrunn som är i dålig funktion (slamflykt - igensatta spridarrör antagligen). Vi testade OxyG i 1,5 år och det hjälpte på båda problemen. Sen slutade vi för att det var dyrt och nu kör vi med Gripens biologiska avloppsrens.

Avloppsrens funkar fint för att hålla våra rör fria och ta bort lukter inne men gör inte något åt kakan med slam i brunnen. Jag upplevde att OxyG gjorde mer åt att bryta ner slammet. Kanske att vi ska köra en kombinerad lösning i framtiden. Men visst - det är också en hjärt och lungräddning på något som inte fungerar i första hand...
 
  • Gilla
Vispen74
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.