Har låtit byta två fönsterrutor, som satt i två olika tvåglasfönster (små sprickor i glasen). Fönstren hämtades här och återlämnades i fönstren. Ur- och imontering gick mycket snabbt, typ 5-10 min, normal körtid emellan 10-15 minuter. Glasstorlek strax under 125 X 60 resp. 115 X 60. Fakturan kom idag. Priset var 3-4 ggr. högre än jag räknat med. Vad kan vara ett rimligt pris och var passeras gränsen för vad som är oskäligt?
 

Bästa svaret

Sist jag bytta glas i två fönster så gick det på ca 1000 kr tillsammans. Då var det ett litet och ett vanlig storlek. Då tog jag ut det och lämnade själv och hämtade och satte tillbaka fönster själv.

En annan gång var de hos mig och bytte ett glas i ett annat fönster. Då gjorde de allt, dvs tog ner bytte glas och hängde tillbaka, då gick det på 1600kr.
 
  • Gilla
BertStL
  • Laddar…
"hämtades och återlämnades"
Bara där är det ju två gånger 500

Vad sa prisförslaget som de gav innan du beställde tjänsten?

Vad man tror det kostar är itne samma som det gör alla gånger.
 
  • Gilla
BertStL
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
"hämtades och återlämnades"
Bara där är det ju två gånger 500

Vad sa prisförslaget som de gav innan du beställde tjänsten?

Vad man tror det kostar är itne samma som det gör alla gånger.
Bad aldrig om något prisförslag. Utgick bara ifrån att det skulle vara billigare än att sätta in helt nya fönster. I stället var det dyrare (ja, dyrare än de billigaste i alla fall).
 
Vad hade du räknat med och vad va räkningen på?
 
Stefan N Stefan N skrev:
Vad hade du räknat med och vad va räkningen på?
Jag skriver inte ut priset här därför att det då riskerar att bli en diskussion mellan två lag, där många är beredda att försvara vilka priser som helst. I stället är jag intresserad av att få veta vad andra betalat.
 
B BertStL skrev:
Bad aldrig om något prisförslag. Utgick bara ifrån att det skulle vara billigare än att sätta in helt nya fönster. I stället var det dyrare (ja, dyrare än de billigaste i alla fall).
Det är många gånger dyrare att renovera gammalt än sätta in nytt.

Speciellt om du ska ha fullservice med upphämt och avlämning.
Så jag skulle säga att du har betalat rimligt.
 
Tycker också det låter som ett rimligt pris.
 
  • Gilla
BengtH
  • Laddar…
kan inte förstå att folk säger att priset är rimligt när TS inte skrivit ut pris .

Jag skulle säga inte under 10000 för fullservice med allt inkluderat
 
Runt 8.000kr skulle jag tycka var rimligt
 
Så du bad inte om ett prisförslag innan? Och vad hade du räknat med, i kronor då alltså. Hade du räknat med 2000:- så är 8000:- inte allt för dyrt iom de gjorde allt. Räknade du med 10.000:- ja, då börjar vi snacka rejält pris.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.