Sen kan vi ju diskutera vad det står på punkt 4 som ni ringat in, det står att dom vill kolla på bristerna och vad vi anser att det är för brister

Alltså inget om att åtgärda felen som har gjorts och är dokumenterade av en opartisk besiktningsman
 
Peter_Henry Peter_Henry skrev:
Då kan du ju fråga om svaret också, inte så svårt.

Jag har väldigt mycket här, har inget behov eller att det tilför att bevisa för dig ( Vem det nu kan vara) att jag har rätt. Att försöka dra stämningskortet eller mot förtal, då har ni en gigantisk backe att ta er an
Nu luktar det skumt. Först går du ut och kritiserar en namngiven firma, sen när du får lite mothugg av firman (på omvägar) vill du inte bemöta detta.
 
  • Gilla
Putte 9497 och 1 till
  • Laddar…
Ska inte hantverkaren enligt lag ha rätt att få åtgärda felet?
 
  • Gilla
Putte 9497 och 2 till
  • Laddar…
L lillefar skrev:
Nu luktar det skumt. Först går du ut och kritiserar en namngiven firma, sen när du får lite mothugg av firman (på omvägar) vill du inte bemöta detta.
Fast om du läser punkt 4 så ser du att dom inte vill åtgärda felen, dom vill titta på fel som dom själva var med och såg på besiktningen. Jag behöver inte ge dom det att diskutera det, dom har fått många chanser till att lösa sina fel
 
  • Gilla
  • Haha
Elisabethhonu och 2 till
  • Laddar…
DanielPinjegård DanielPinjegård skrev:
Ska inte hantverkaren enligt lag ha rätt att få åtgärda felet?
jupp, om det inte förefaller att dom inte kan intyga sin kompetens som det hände här så är det svårt

juristen misstänkte att det var egentillverkade intyg på el & vatten som visades upp, så dom kunde aldrig styrka sin kompetens

Sen har dom fått flertalet chanser att komma med planer och förslag men var inte intresserade förrän skälig tid hade gått
 
  • Gilla
toto1 och 3 till
  • Laddar…
Jag tycker att Swat10 verkar skum. Först låtsas han (hon?) att han anlitat dem, sen plötsligt har han tillgång till massa interna mail.

Swat10 har aldrig tidigare skrivit nåt här heller. Nåt stämmer inte, som sagt.
 
  • Gilla
Violina och 19 till
  • Laddar…
S
Peter har anmält mig för att jag skulle representera företaget dock så är ej fallet utan jag lyssnar på vad Peter säger o vad företaget säger
Företaget har inte fått 1 krona betalt av deras kund jag ska få namnet och jag ska få bilder imorgon på badrummet som skulle ha en gammal brunn efter renoveringen.
Kunden ville inte åtgärda något med avloppet sa företaget då hon skall installera en 2 kammarbrunn senare. Peter har sagt att företaget måstegöra detta då det måste ingå i företagaren åttaganden.
Vilket det ej finns något dokument om
Peter som Jobbar på sh bygg har kommit in i efterhand och har tagit med sig en besiktningsman som gör besiktningar åt SH bygg så det har uppstått ett jävenligt företagaren.
Han har bett om att få ta dit en oberoende besiktnings man vilket vare sig kunden (Kajsa) och Peter ej svarat på
Och jag bildar min egna uppfattning men som sagt så är Peter ute efter att smuts kasta företaget men han tar inte upp något om hur kontrakt och överenskommelsen är
 
S
Företagaren visade mig dessa mejl då jag tog upp det med honom om detta
 
Och vad är din relation till företaget?
 
  • Gilla
Violina och 1 till
  • Laddar…
Det här har potential att bli en underhållande tråd :crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
SvanteC och 10 till
  • Laddar…
S Swat10 skrev:
Företagaren visade mig dessa mejl då jag tog upp det med honom om detta
:crysmile::crysmile::crysmile:
Du tror på riktigt att vi inte fattar att du har en koppling till byggfirman?
 
  • Gilla
  • Haha
SvanteC och 4 till
  • Laddar…
H Holmspel skrev:
:crysmile::crysmile::crysmile:
Du tror på riktigt att vi inte fattar att du har en koppling till byggfirman?
Vaddå? Går inte random byggare fram till dig på stan och beklagar sig över "jobbiga" kunder?
 
  • Gilla
  • Haha
TreeView och 3 till
  • Laddar…
pelle plåttak pelle plåttak skrev:
älskar när det kommer nya medlemmar som gör sitt första inlägg utan någon som helst substans :crysmile:
pelle plåttak pelle plåttak skrev:
älskar när det kommer nya medlemmar som gör sitt första inlägg utan någon som helst substans :crysmile:
Ja EvaEva... och Swat10 har nog nåt ihop! Siamesisk tvilling förmodligen. :crysmile:
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Swebygg Uppsala jobbar hårt på att förbättra sin image. :thinking:
 
  • Gilla
  • Haha
TreeView och 9 till
  • Laddar…
S
Jag tycker alla har rätt att svara på kritiseringar mm jag jobbar inom reklam och jag vet vad ett rykte kan göra med en därför jag ifrågasatte detta till företagarem
 
  • Gilla
EvaEvaEvagjhkbjnb
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.