Hej!

Märkte att det droppar från själva "kranen" eller vad det nu heter, där en slang är inkopplad till duschen. Såg att det är en del korrosion som troligtvis ligger bakom. Jag försökte borsta av lite med en stålborste och dra åt den, men kunde inte rucka på den. Tror ni att det skulle räcka att dra på lite silikon för att täppa till? Eller behöver man byta ut hela grejen? Stort tack!
 
  • Korrosion på duschanslutning där en flexslang kopplas till en läckande vattenkran.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad är det vi ser på bilden?
Korrosion kan sannolikt uteslutas. Silikon hjälper ej.

Grejerna ser relativt nya ut, kanske har fel prylar använts vis installationen.
Är installationen i hyresrätt, bostadsrätt eller eget hus?
 
Tack för svar! Det är i en villa, tror den kan ha installerats för ca 10 år sedan, men jag kan ha fel.
Det är där varmvattnet kommer ifrån, det kommer från väggen och kopplas till en slang till duschkabinen. Det finns en likadan för kallvatten men den har inga problem. Hojta om det fortfarande är oklart.
 
Du kan utesluta att det är någon kondens vi ser?

Möjligtvis kan det bedövas någon form av gängtejp för att få det tätt. Svårt att säga så mycket mer på distans.
 
Ja det droppar i princip konstant så kondels kan vi nog utesluta dessvärre. Ok, tack för ditt svar. Tror jag ska be någon vvsare komma och titta
 
A
Bara å lina om nippeln
2 minuter
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.