*Jag vill köpa en diskmaskin som inte bara har autoprogram. Jag vill kunna välja program med grader tex normaldisk (långt program) och gärna något varmare intensiv/grytprogram.
*Maskinen ska skölja bra och inte ha allt förlåg vattenförbrukning så att diskmedelsrester stannar kvar i maskinen och på porslinet.
*Prisvärd
 
Jag har nästan den, IQ500 och den är riktigt bra på att diska och så men det jag missade va att den inte har belysning inne så om det är viktigt köp en annan.
 
torbeno torbeno skrev:
Önskemål om färg?
Denna skulle jag säga att du bli nöjd med. (Touchknappar, alla gillar inte det men det är lite vad du själv är van vid)
[länk]
Tack för tipset!

Jag letar efter en vit diskmaskin.
Jag vill inte köpa från någon nätbutik. Närmaste butiker är elon, elgiganten och mediamarket.
Jag behöver inte ha någon belysning.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Jag har nästan den, IQ500 och den är riktigt bra på att diska och så men det jag missade va att den inte har belysning inne så om det är viktigt köp en annan.
Tack för tipset!
Jag ska kika på iq500.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Jag har nästan den, IQ500 och den är riktigt bra på att diska och så men det jag missade va att den inte har belysning inne så om det är viktigt köp en annan.
Jag har också en Siemens IQ500 som jag är riktigt nöjd med. Tyst, bra inredning och diskar utmärkt. Min har dock belysning men den är rätt korkat konstruerad. När maskinen är klar och man öppnar luckan lyser belysningen, i kanske en sekund för att sedan slockna. :mad:

Undrar hur de tänkte där... :thinking: Går givetvis att tända manuellt men att styra belysningen med luckan var uppenbarligen för enkelt...
 
Jag har en Asko DBI654IG som jag är mycket nöjd med. Bra innerutrymmen, kommer med tre korgar där den mellersta är uttagbar om man vill diska något högt. Orginalspeccen på väme och sköljning är inte så imponerade, men lätt gjort att ställa in högre temperatur och mer sköljning om man vill så att kortprogrammen blir effektivare. Går även att koppla på varmvatten vilket de hävdar minskar energiförbrukningen så länge inte varmvattnet är på direktverkande el.
 
Jag har någon cylinda. Sverigedisken. Eller något heter den. Fy fan va dålig. Köp den verkligen inte. Första gången jag snåla lite i elektronik tror jag betala 7000 för den.. nu ere bara o bita ihop. Köp en miele eller Siemens. Ju dyrare ju bättre. Har testat flera i efterhand.. aja man lär sig med tiden.
 
H hapazard skrev:
Jag har en Asko DBI654IG som jag är mycket nöjd med. Bra innerutrymmen, kommer med tre korgar där den mellersta är uttagbar om man vill diska något högt. Orginalspeccen på väme och sköljning är inte så imponerade, men lätt gjort att ställa in högre temperatur och mer sköljning om man vill så att kortprogrammen blir effektivare. Går även att koppla på varmvatten vilket de hävdar minskar energiförbrukningen så länge inte varmvattnet är på direktverkande el.
Tack för tipset!

Jag kikade på Asko och den hade många bra funktioner, dock känns den lite dyr.
 
K Knarr skrev:
Tack för tipset!

Jag kikade på Asko och den hade många bra funktioner, dock känns den lite dyr.
Jo, jag hade tur och ville ha en vit vilket är billigare....
 
V VetarN skrev:
Jag har någon cylinda. Sverigedisken. Eller något heter den. Fy fan va dålig. Köp den verkligen inte. Första gången jag snåla lite i elektronik tror jag betala 7000 för den.. nu ere bara o bita ihop. Köp en miele eller Siemens. Ju dyrare ju bättre. Har testat flera i efterhand.. aja man lär sig med tiden.
Tack för tipset!

Oj, 7000 kr och ändå var diskmaskinen inte bra.
Vilken jungel det är.
Jag hade hoppats på att hitta en diskmaskin för ca 7000.
 
H hapazard skrev:
Jo, jag hade tur och ville ha en vit vilket är billigare....
Jag får spana efter erbjudande på Asko.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.