117 725 läst · 284 svar
118k läst
284 svar
Bli stämd av målare pgr av att jag lämnat dåligt betyg?
Varför är det misstänksamt?Snigla skrev:
Om man väl kört fast i dialogen med en fuskhantverkare så är det fullt rimligt att tillslut ge upp och sluta ödlsa energi på det.
(Vilket innebär att man inte aktivt söker upp varenda betygssite som finns för att fortsätta älta sitt missnöje.)
Livet är ibland för kort för att få rätt mot de vars livsuppgift är att mygla.
Om man något år senare råkar snubbla över en sida där hantverkaren har ett orimligt positivt betyg skulle jag säga att det är ens skyldighet att nyansera bilden.
Följetongen här i tråden visar ju att det är mer sannolikt att hantverkaren hotat alla negativa recensioner än att han tillslut lärt sig sitt yrke....
Vet inte riktigt vad jag ska svara på detta, då jag håller med om det du skriver jag glömmer aldrig, men ödslar inte energi på att tjafsa så länge med en hantverkare. Skulle denne envisas, tar jag in advokat och låter dem fixa det (så jag slipper just tjafsa om denne inte kan diskutera normalt). Men alla hantverkare jag haft o göra med har fixat sina problem direkt när jag sagt till (eller så har vi kompromissat så vi är "nöjda" iaf).Unikt namn skrev:Varför är det misstänksamt?
Om man väl kört fast i dialogen med en fuskhantverkare så är det fullt rimligt att tillslut ge upp och sluta ödlsa energi på det.
(Vilket innebär att man inte aktivt söker upp varenda betygssite som finns för att fortsätta älta sitt missnöje.)
Livet är ibland för kort för att få rätt mot de vars livsuppgift är att mygla.
Om man något år senare råkar snubbla över en sida där hantverkaren har ett orimligt positivt betyg skulle jag säga att det är ens skyldighet att nyansera bilden.
Följetongen här i tråden visar ju att det är mer sannolikt att hantverkaren hotat alla negativa recensioner än att han tillslut lärt sig sitt yrke....
Jag ser likadant på positiva recensioner! För positivt är inte bra det heller. För som du säger, bilden måste jämnas ut lite.. ALLA gör misstag och allt är inte perfekt jämt. Så om något ser för bra ut för att vara sant, så är det oftast för bra för att vara sant..
Allvetare
· Stockholm
· 3 061 inlägg
Men kom ihåg du kan tycka felN nilno46 skrev:
Som du säger den kritik man framför är ens egna åsikter, Ingen kan komma och säga att du har fel. Eller att man skrev vid fel tidpunkt.
Det var en mycket dålig liknelse. Tänk till och skriv en ny!!N Nucky skrev:Så nästa gång det är dags för feedbacksamtal på jobbet så ska du få sparken direkt med ett uruselt arbetsintyg på köpet enkom för att du är så himla dålig på ditt jobb och aldrig fick chansen till förbättring.
TS är ju helt ute och cyklar med sitt tre år gamla omdöme. De finns alltid två sidor av ett mynt.
Är det kanske du som är målaren. Bredspackla på tapeter!! Har han hål i huvudet?? Helt fel sätt. Tapeterna skall ner först INNAN man målar.N Nucky skrev:Nej. Det verkar i det här fallet vara en ensam målare (egen företagare) som mot ett försenat omdöme på 3 år får sämre betyg synligt för allmänheten och på så sätt förlorar framtida kunder. Kan ju ställa till det för företagaren..
Försvarar inte hans svar till TS men så som ni resonerar är helt bakåtvänt och det tyder oftast på noll inblick i hur ett företag kämpar för att kunna ta hand om sitt levebröd
Allvetare
· Stockholm
· 3 061 inlägg
Fast ett dåligt omdöme är ändå inte samma som förtal. Lämnar man en sakligt beskrivning om vad man upplevde dåligt så borde man hålla sig inom gränserna. Säger man däremot att Förnamn Efternamn Måleri AB är en jävla idiot så faller det nog in under förtal