Tänkte köpa mig ett hemlarm till våran 2plans villa och står och vacklar mellan Yale och Ajax.

Jag har läst och läst och nackdelen som jag kan se är att Ajax inte har något stöd för Doorman handtag.
Vi har katt och en nackdel är att Yales pir kameror inte är anpassade för djur.

Skriv gärna era åsikter och synpunkter om båda systemen.

Vill ha kameraövervakning, brandvarnare samt funderingar på att ha Yale Doorman lås i framtiden.
 
Hej
Har Yale, inget o klaga på direkt. Vi har också katt. Så har satt kameran i rum som katterna inte kommer åt och sen satt Yales husdjursanpassade detektor i de rum där katterna är.
 
  • Gilla
Stins
  • Laddar…
Ok bra. Hur är appen? Snygg, stabil och enkel?
 
  • Gilla
midwell
  • Laddar…
Kan man starta larmet via Yale Doorman?
 
Har tyvärr inte doorman :confused: appen e inte speciellt snygg:D har dock fungerat felfritt för mig. Tillräckligt enkel , satt man en stund o pilla i appen så fattade man sen. En gång på ca 4 år så har vi fått falsklarm. Va väl en spindel som klättrade över kameran eller nåt. :geek:
 
  • Gilla
Arbogast
  • Laddar…
Lucky2015
I Interista88 skrev:
Har tyvärr inte doorman :confused: appen e inte speciellt snygg:D har dock fungerat felfritt för mig. Tillräckligt enkel , satt man en stund o pilla i appen så fattade man sen. En gång på ca 4 år så har vi fått falsklarm. Va väl en spindel som klättrade över kameran eller nåt. :geek:
Ajax slår Yale larmet med hästlängder. Satsa på ett Ajax istället.
 
Lucky2015 Lucky2015 skrev:
Ajax slår Yale larmet med hästlängder. Satsa på ett Ajax istället.
Tjo
Tänker ju inte köpa ett annat larm när jag redan har ett som för mig fungerar:p
 
  • Haha
El-Löken66
  • Laddar…
S Stins skrev:
Kan man starta larmet via Yale Doorman?
Ja, det fungerar att aktivera larmet via Yale Doorman. Det förutsätter bara att låset är integrerat/har en modul ihop med larmet. Håll inne * länge och slå sedan en användarkod +* igen för att aktivera. Se klipp nedan och från ca 12:45

 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.