BirgitS
Kan du inte ladda upp bilderna direkt i forumet i stället?
Det är ju mycket jobbigare att ladda hem en massa PDF-filer och hålla på och byta mellan en massa flikar i stället för att ha alla bilder i tråden och bara skrolla mellan dem.
 
BirgitS
Azzzet Azzzet skrev:
Jag (Michaela) vill ha "mysplatser" där barnen vill vara och där man kan sitta o sällskapa.
När jag ville prata med min mamma stod jag och hängde i köket medan hon lagade mat, men om jag ville leka, läsa läxor, vara för mig själv eller något annat så hade det ju inte spelat någon roll hur många mysplatser det hade funnits i köket. Jag tror alltså att du inte får mer sällskap i köket för att du erbjuder tre olika ställen att sitta på utan det som spelar roll är om barnen är intresserade av att umgås med dig eller inte en viss dag.
 
Tycker det generellt ser bra ut, men de två kontorsutrymmena ser väldigt trånga och mörka ut, jag hade inte klarat sitta där nån längre stund. Hade skippat den i samband med badrummet för att få plats med ett större badrum med separat badkar och dusch bla. Sitta i tvättstugan och jobba känns också sådär. Går kanske att lösa kontorsbiten med en friggebod eller attefallare med plats för två?
 
M MarcusGust skrev:
Tycker det generellt ser bra ut, men de två kontorsutrymmena ser väldigt trånga och mörka ut, jag hade inte klarat sitta där nån längre stund. Hade skippat den i samband med badrummet för att få plats med ett större badrum med separat badkar och dusch bla. Sitta i tvättstugan och jobba känns också sådär. Går kanske att lösa kontorsbiten med en friggebod eller attefallare med plats för två?
Tack för input:)
De två skrivborden är bara inritade för möjligheter att kunna ha skrivbord där om vi behöver det.
Annars använder vi utrymmena till förvaring eller annat istället.
Vi har två tonåringar och en tvååring och tonåringarna blir inte hemma för evigt hoppas vi och då blir ett eller båda av deras rum kontor och hobbyrum.
Skrivbordet i tvättstugan är tänkt som möjlighet till typ symaskinsplats eller laga smågrejer eller binda flugor, inte som kontorsplats. Jag håller med, det skulle inte vara kul att sitta där o gejma:)
Den andra platsen, utanför badrummet, kan man även göra om till Spa-plats om man sätter upp en dörr ut mot allrummet och tar bort garderoben.
 
Azzzet Azzzet skrev:
Och ny planlösning med ho i köksö.
Bättre men kvarstår vid att du bör dumpa bordet vid köket och istället utöka köksön!

Hade det varit längre avstånd till matplatsen, ja då hade jag behållt det. Men eftersom det dels finns sittmöjligheter vid köksön (och dessutom möjlighet till fler om den breddas mer) och att det bara är 2 meter mellan de 2 matgrupperna så känns det som ett slöseri med ytan. :)
 
Instämmer, bordet ser litet ut för 5.
Bordet är enkelt att dumpa när man inser att det mest står ivägen, utöka kösön är lite knepigare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.