G
Demmpa Demmpa skrev:
Har du olika telefonnummer till dom olika ”funktionerna” eller har du ett enda telefonnummer för allt?
Jag har till och med en telefonväxel med kösystem :D
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Uppdatera omdömet och lägg till hotet om stämning. Bra för andra att veta tycker jag (y)
 
  • Gilla
mikethebik och 5 till
  • Laddar…
G GargamelSE skrev:
Jag har till och med en telefonväxel med kösystem :D
Komplett med hissmusik
 
Demmpa Demmpa skrev:
Har du olika telefonnummer till dom olika ”funktionerna” eller har du ett enda telefonnummer för allt?
Telefon? Det är 2020! :)
 
F forell88 skrev:
Hej!

Hade en målare som kostade cirka 6000kr mer än var vi pratat om innan jobbet påbörjades.
Påpekade flertal gånger om det var lämpligt att bredspackla över alla lager tapet men inga problem sa han, däremot tog arbetet längre tid än vad han tänkt och priset därefter.

Resultat blev riktigt dålig enl mig, då jag önskade fina raka släta väggar.

Visste inte bättre då, mitt första hus och första anlitade hantverkare

Satt omdöme för ett tag sedan, dock 3 år efter han utfört jobbet på hitta.se en stjärna fick han och lite info om om varför.

Fick nu mail av målaren:

"Hej! Har du lämnat ett omdöme om mig på hitta.se?"
"Du får väl kontakta kundtjänst, jag kommer dit med två oberoende målare imorgon, så ska vi titta på väggarna, sen nästa steg i det här blir att jag ska kontakta min advokat och lämna in en stämningsansökan för förtal,enligt byggnormen har man två års garanti på målningsarbeten,så jag tycker att det är väldigt konstigt att du kommer efter nästan tre år och börjar klaga."
Vilken målarfirma ?? vore intressant att 'anlita' denne , han är ett stort skämt . stämma dig för dåligt omdöme , den tar priset denna helg .. :) ska han utse 2st oberoende målare ?? , intressant..
 
  • Gilla
Vinterfrid och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
G GargamelSE skrev:
Jag har till och med en telefonväxel med kösystem :D
"Om det gäller en stämning tryck 1!

Tack! Vi kommer snart att betjäna ditt samtal."
 
Skumpe
Undrar om målaren funderar på att göra ett bra jobb alternativt byta yrke istället för att jaga dåliga recensioner och hota kunder?
 
  • Gilla
Vinterfrid och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Kommunikationen var god. Ts frågade om det skulle bli bra. Japp, sade "proffset", sedan blev det inte det och då säger yrkesmannen att det kommer att kosta extra för att få det tidigare utlovade resultatet. En inkompetent lurendrejage helt enkelt!

Detta har TS beskrivit flera gånger tidigare.

Staffan
Det är inte god kommunikation..
 
  • Gilla
Vinterfrid och 1 till
  • Laddar…
Man är inte bättre än sitt första genomförande, även om man lyckas åtgärda backjobben har vem som helst rätt att tala om hur dom upplevde professionalismen även om det gått några år.
Sen kan man ju givetvis tala om ifall man fick ett bra bemötande som löste problemet i slutänden men jag som en kund vill veta ifall en firma är bra på första försöket.
Själv är jag av åsikten att ALLA hanrverkare vill ta så mycket genvägar som möjligt för att maximera förtjänsten men det ligger ju i en företagares intresse så jag förväntar mig sällan lika bra resultat som om jag gör nåt själv. ;)
Men att direkt bemöta kritik med hot känns som att det är nåt som han är van att göra.
 
  • Gilla
linneac och 2 till
  • Laddar…
Robert_Eksjö Robert_Eksjö skrev:
Man är inte bättre än sitt första genomförande, även om man lyckas åtgärda backjobben har vem som helst rätt att tala om hur dom upplevde professionalismen även om det gått några år.
Sen kan man ju givetvis tala om ifall man fick ett bra bemötande som löste problemet i slutänden men jag som en kund vill veta ifall en firma är bra på första försöket.
Själv är jag av åsikten att ALLA hanrverkare vill ta så mycket genvägar som möjligt för att maximera förtjänsten men det ligger ju i en företagares intresse så jag förväntar mig sällan lika bra resultat som om jag gör nåt själv. ;)
Men att direkt bemöta kritik med hot känns som att det är nåt som han är van att göra.
håller med dig!
 
GlennB GlennB skrev:
Fast vad är det stora problemet här, att man uttrycker sin ärliga åsikt efter tre år, eller att skicka hot om stämning och att man ska komma hem till vederbörande med kompisar och hälsa på ?
Detta är inte heller god kommunikation.

Hot om stämning = dennes egna val, tycker själv det är fjantigt men inte upp till mig.

Hot om att komma hem ”med kompisar”.. = rent idiotiskt oavsett hur man vänder på det och oavsett vem som sagt det! (och att du ens tar upp det, som om jag försvarat en sådan sak - det ser jag som en förolämpning - men pga den bristande kommunikationen vi har här så förstår jag om du inte bryr dig nämnvärt.. och det är ok).

Ett skrivet omdöme, skrivet tre år efter utfört arbete = Ser på det med misstänksamhet, men har inga mer problem än så!

Skulle alla delar från denna tråd vara med i omdömet, skulle den vara bra förklarad och ok.. men de flesta skriver inte såhär mycket i ett omdöme på internet (med förklaringar om relationer, tider, pengar, samtal, mindre diskussioner osv). Ett omdöme på ”hitta” (och liknande) brukar vara ganska kort och koncist.
 
Jag som kund är tacksam för alla recensioner vare sig de är gamla eller nya. Ju mer info jag har för att bedömma en firma ju bättre. Jag söker ju en firma som gör ett bra jobb från början.

Jag skulle inte oroa mig för hens hot. Om andra hotats kan ju det vara en anledning till att målaren har så bra recensioner. Nej låt recensionen ligga kvar med mailet i, så andra kan se. Hotar man sig till bra recensioner kan man gott förlora kunder.
 
  • Gilla
KarroZoo
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
När exakt uppkom missnöjet?

Om du var missnöjd direkt efter, men knöt näven lite svenskt i fickan och höll tyst, och sen lämnar ett dåligt omdöme tre år senare, så kan jag ju förstå att målaren blir sur. Du borde ju låtit målaren återgärda felet direkt.

Om tapeterna trillade ner efter tre år och du då insåg att målaren var kass så är det ju bara rätt.
Om det nu var "fel utfört" så borde väl en vettig målare ha insett det själv utan att en lekman ska behöva tala om det. Och med tanke på hur vederbörande uttryckt sig till TS kan man bara konstatera att oavsett hur jobbet blivit utfört så förtjänar han inga kunder.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
N Nucky skrev:
Så nästa gång det är dags för feedbacksamtal på jobbet så ska du få sparken direkt med ett uruselt arbetsintyg på köpet enkom för att du är så himla dålig på ditt jobb och aldrig fick chansen till förbättring.

TS är ju helt ute och cyklar med sitt tre år gamla omdöme. De finns alltid två sidor av ett mynt.
Eller så föredrar man att anlita firmor som inte behöver att kunden förklarar hur jobbet ska utföras för att det ska bli bra....
Ska jobbet ta en vecka vill inte jag som kund behöva stå ut med att ha hantverkare hos mig i två veckor för att dom gjorde ett dåligt jobb första gången och inte fattade det själv.
Begriper inte att någon kan försvara sånt här.
 
  • Gilla
linneac och 5 till
  • Laddar…
K hannaz skrev:
Om det nu var "fel utfört" så borde väl en vettig målare ha insett det själv utan att en lekman ska behöva tala om det. Och med tanke på hur vederbörande uttryckt sig till TS kan man bara konstatera att oavsett hur jobbet blivit utfört så förtjänar han inga kunder.
Jo, men det fattades en del information, vilket jag efterfrågade i den första meningen i inlägget du citerade. Det är ju alltid bra att försöka förstå båda sidor av en sak (så gott det går) innan man kommer med något råd.

Man faktiskt tycka att det är lite småsint att lägga omdömen tre år senare, utan att tycka att målaren gjorde ett bra jobb och/eller verkar vara en trevlig prick.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.