Mats-S
I ivp skrev:
Själv kör jag:
[länk]
/Ivar
Bra antenn helt klart!

Men "Huggabuggaa", notera att det är en MIMO antenn, så du måste ha en router/modem som kan hantera den, dvs 2 sladdar in.
Citat produktbeskrivning:
"Denna är speciellt framtagen för 4G routrar och 4G USB-stickor med dubbla antennuttag."
 
Mats-S Mats-S skrev:
Bra antenn helt klart!

Men "Huggabuggaa", notera att det är en MIMO antenn, så du måste ha en router/modem som kan hantera den, dvs 2 sladdar in.
Citat produktbeskrivning:
"Denna är speciellt framtagen för 4G routrar och 4G USB-stickor med dubbla antennuttag."
Inomhusantenn ansluten till vägguttag utan synlig förbättring av signal.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jo Det har den ! just nu kör jag med en inomhus antennen, värkar dock inte som den gör till eller från
 
Mats-S
Dubbla IN-kommande antennuttag, då är du hemma :)
Skulle absolut gå på den här antennen då :)
... men det hänger även en del på routern, så har du en typ 15-årig router så byt den också ...
 
Mats-S Mats-S skrev:
Dubbla IN-kommande antennuttag, då är du hemma :)
Skulle absolut gå på den här antennen då :)
... men det hänger även en del på routern, så har du en typ 15-årig router så byt den också ...
det är en Huawei B525 som är 2 år gammal så hoppas den håller iallafall tills vi har fått fiber :)
 
Mats-S
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Mats-S Mats-S skrev:
Den routern duger mer än väl :) Specen ser bra ut
[länk]


Och det viktigaste:
"Anslutning för extern antenn (2st SMA-hona) vid dåliga signalförhållande."



Lycka till med uppkopplingen :)
jag tackar så hjärtligt för all hjälp ! :)
 
N
Huggabuggaa Huggabuggaa skrev:
det är en Huawei B525 som är 2 år gammal så hoppas den håller iallafall tills vi har fått fiber :)
En mycket bra och pålitlig router som jag själv kör. Den klarar ju även "LTE Advanced" och ger mig med dubbla riktantenner mot masten som står 9 km bort (jag har fri sikt mot den och ser den alltså) drygt 200 Mbit/s i nerladdning (Telia).
Eftersom ingen fiber lär anläggas här inom överskådlig tid satsade jag på ett par riktigt bra riktantenner. Något jag aldrig ångrat.
https://www.lohelectronics.se/kommu...antenn-11dbi-sma-med-kabel-700-2900-mhz-3g-4g
 
  • Gilla
Huggabuggaa
  • Laddar…
Jag har ett pexrör på ovanvåningen som går ut till masten där den gamla parabolen sitter, tror ni det går att dra kabeln till riktantenn i detta rör ? I sådana fall hur ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.