Inne på nasen?
 
Yes!

Har du angett din ddns i naset också?
 
Japp.

Men letar nu febrilt efter det du sa.
 
Under OpenVPN i naset första skärmbilden du skickade längst ner
 
Haha. Ibland ser man inte skogen för alla jävla träd :crysmile:
 
Se på fan. Det fungerar! Men, hur får jag över den konfigfilen med rätt IP-adress till mobilen? :cool:
 
snyggt!

spara den på datorn och nyttja sen något som både datorn och mobilen kommer åt, Mail, Dropbox, naset från Wi-Fi m.m.
 
Snyggt! Löst det.

Nästa problem, hur kan jag nu nyttja Infuse på telefonen genom VPN?
 
Har du dock skrivit in ip-adressen från din router i configfilen så kommer det sluta fungera om din operatör lägger om sina IP-adresser i nätet. (bara så du inte blir besviken senare, undrar för du skrev att du hade ändrat ip-adress i filen på datorn).
Om du nu inte har en fast public ip-adress, därför du behöver nyttja DDNS.

Är du uppkopplad med VPN över mobilnätet bör Infuse fungera precis som när du är hemma och kör över wifi. Nyttjar inte den appen själv, men rent tekniskt bör det fungera så.
 
Jag ändrade i konfigfilen från ”YOUR_SERVER_IP” till ddns ip adressen. Då fungerade det. Även lagt in ddns i routern.

Det bör lösa det?

Men, kan man på något sätt "snabba" upp hastigheten när man går över vpn?
 
Ja då bör vara rätt då!

Svårt att säga beror lite på var ”flaskhalsen” är för hastigheten.

Det du kan testa är att köra utan komprimeringen samt ändra till en enklare kryptering över VPN tunneln i inställningar på OpenVPN på naset. ( det påverkar ju säkerheten på förbindelse till det sämre) men kan snabba upp trafiken om det är dator kraften i naset som är problemet.

Är väl det du kan påverka själv.
 
Får kolla på det, och om jag ändrat något i OpenVPN på nasen måste jag dra ner en ny konfigfil och hela den biten igen?

Tack så hemskt mycket för din hjälp (y):cool:
 
Yes tyvärr blir det nog så!

Inga problem, trevlig helg
 
MrJay
Varför inte bara att installera Plex på din NAS och dina enheter?

På så sätt kan du komma åt dina filmer, bilder eller vad du nu har för media på din NAS vart du än är och slipper gå igenom VPN h#lvetet som kan vara extremt jobbigt och svårt att sätta upp 100% korrekt för en som inte vet vad hen gör. Plex lösningen anses dessutom vara säkert då anslutningen är krypterad med SSL cert. Du hittar den i Synology paketcenter.
 
Redigerat:
  • Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
MrJay MrJay skrev:
Varför inte bara att installera Plex på din NAS och dina enheter?

På så sätt kan du komma åt dina filmer, bilder eller vad du nu har för media på din NAS vart du än är och slipper gå igenom VPN h#lvetet som kan vara extremt jobbigt och svårt att sätta upp 100% korrekt för en som inte vet vad hen gör. Plex lösningen anses dessutom vara säkert då anslutningen är krypterad med SSL cert. Du hittar den i Synology paketcenter.
Har testat Plex, men enbart ett fåtal filmer spelade den upp då resterande behövde den koda om och det pallar inte nasen. Infuse löste det problemet för mig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.