Hej,

Jag undrar om någon har erfarenhet av företaget Energihem i Sundsvall när det gäller fönsterbyte och byte av ytterdörr?
Är de seriösa? Håller deras produkter bra kvalitet? Är deras montörer svensktalande? Är deras priser rimliga?
Tacksam för svar om någon vet något om företaget.

Mvh Christina
 
Googla. Har fått intrycket av att de har blandat rykte och historik.
 
R Robert-san01 skrev:
Googla. Har fått intrycket av att de har blandat rykte och historik.
Tack för svar! Jag har googlat och kollat upp F-skattsedel m m hos Skatteverket. Funderar på att kolla med Kronofogden och ev göra en kreditupplysning. Men allra helst vill man ju ha någon referens man kan kontakta.
 
N ninna1976 skrev:
Tack för svar! Jag har googlat och kollat upp F-skattsedel m m hos Skatteverket. Funderar på att kolla med Kronofogden och ev göra en kreditupplysning. Men allra helst vill man ju ha någon referens man kan kontakta.
Passa på att kolla historik för ägaren av företaget och hans tidigare bolag, Varmthem...
 
R Robert-san01 skrev:
Passa på att kolla historik för ägaren av företaget och hans tidigare bolag, Varmthem...
Jag såg det, och ytterligare ett bolag Varmthem Bygg AB. Känns inte som ett företag man vill anlita, även om vissa recensenter på Trustpilot är nöjda med Energihem.
 
N ninna1976 skrev:
Jag såg det, och ytterligare ett bolag Varmthem Bygg AB. Känns inte som ett företag man vill anlita, även om vissa recensenter på Trustpilot är nöjda med Energihem.
Tyvärr brukar många recensioner på nätet vara "köpta" eller anställda eller släkt. Sällan någon som är nöjd som skriver. :(
 
N ninna1976 skrev:
Hej,

Jag undrar om någon har erfarenhet av företaget Energihem i Sundsvall när det gäller fönsterbyte och byte av ytterdörr?
Är de seriösa? Håller deras produkter bra kvalitet? Är deras montörer svensktalande? Är deras priser rimliga?
Tacksam för svar om någon vet något om företaget.

Mvh Christina

Vad du än gör, anlita inte energihem. De påbörjade fönsterbyte hos oss för 2 år sedan, fortfarande inte klara och vi får betala fullt pris. Aldrig vart med om något värre.
 
  • Gilla
simtokar och 1 till
  • Laddar…
N nushior skrev:
Vad du än gör, anlita inte energihem. De påbörjade fönsterbyte hos oss för 2 år sedan, fortfarande inte klara och vi får betala fullt pris. Aldrig vart med om något värre.
Tack för ditt svar! Vi avstyrde det hela och letar nu efter något lokalt företag, där vi kan kontakta referenser vi känner eller bekantas bekanta för att höra om de är nöjda med resultatet.
 
Jag har anlitat energihem för cirka 2 år sedan och bytte då ut alla fönster + en altandörr. Och fick då garageport via garageportexperten på köpet.

Allt fungerade kanon. Lite minus på montörerna att dom ej var svensktalande och kunde väl cirka 2-3 ord på engelska också. Men allt flöt på bra :)
 
Mitt råd är att ta in flera offerter innan ni bestämmer er för Energihem.Svindyra pvc fönster
 
N ninna1976 skrev:
Tack för ditt svar! Vi avstyrde det hela och letar nu efter något lokalt företag, där vi kan kontakta referenser vi känner eller bekantas bekanta för att höra om de är nöjda med resultatet.
Anlita dom inte
 
N ninna1976 skrev:
Hej,

Jag undrar om någon har erfarenhet av företaget Energihem i Sundsvall när det gäller fönsterbyte och byte av ytterdörr?
Är de seriösa? Håller deras produkter bra kvalitet? Är deras montörer svensktalande? Är
deras priser rimliga?
Tacksam för svar om någon vet något om företaget.

Mvh Christina
Sök på snickare på hitta.se
 
M MHK2 skrev:
Sök på snickare på hitta.se
Leta efter annat företag
 
  • Gilla
MHK2
  • Laddar…
S sevenfifty skrev:
Mitt råd är att ta in flera offerter innan ni bestämmer er för Energihem.Svindyra pvc fönster
Det gäller även solpaneler, svindyra
 
N ninna1976 skrev:
Hej,

Jag undrar om någon har erfarenhet av företaget Energihem i Sundsvall när det gäller fönsterbyte och byte av ytterdörr?
Är de seriösa? Håller deras produkter bra kvalitet? Är deras montörer svensktalande? Är deras priser rimliga?
Tacksam för svar om någon vet något om företaget.

Mvh Christina
Vår erfarenhet är att de inte är seriösa. Finns bättre företag
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.