Haha! Man blir aldrig förvånad över vårt hantverkarsläkte. Vilken gös. Ska man hota med lagen bör man ju ha lite på fötterna iaf för att låta trovärdig. Inte ens lönt att bemöta, låt han fortsätta leka jurist så kan du ägna dig åt viktiga saker istället.

F forell88 skrev:
Hej!

Hade en målare som kostade cirka 6000kr mer än var vi pratat om innan jobbet påbörjades.
Påpekade flertal gånger om det var lämpligt att bredspackla över alla lager tapet men inga problem sa han, däremot tog arbetet längre tid än vad han tänkt och priset därefter.

Resultat blev riktigt dålig enl mig, då jag önskade fina raka släta väggar.

Visste inte bättre då, mitt första hus och första anlitade hantverkare

Satt omdöme för ett tag sedan, dock 3 år efter han utfört jobbet på hitta.se en stjärna fick han och lite info om om varför.

Fick nu mail av målaren:

"Hej! Har du lämnat ett omdöme om mig på hitta.se?"
"Du får väl kontakta kundtjänst, jag kommer dit med två oberoende målare imorgon, så ska vi titta på väggarna, sen nästa steg i det här blir att jag ska kontakta min advokat och lämna in en stämningsansökan för förtal,enligt byggnormen har man två års garanti på målningsarbeten,så jag tycker att det är väldigt konstigt att du kommer efter nästan tre år och börjar klaga."
 
  • Gilla
Magnus Construction och 1 till
  • Laddar…
Mats-S Mats-S skrev:
Kan du hinta mig vilket nummer det är på inlägget ;-)
Inlägg #17 och #68 ;)
 
Redigerat:
E etompau skrev:
Betygssättning av företag på diverse sidor eller hos Google är det nya. Många restauranger blir "drabbade" av sura kunder som hotar att ge dåliga betyg. Det är nog bara att acceptera läget är jag rädd.
Vem är det som ska acceptera läget menar du - frågeställaren eller målaren?
 
K Kortling skrev:
Varför lämnar du betyg tre år efter arbetet är färdigt?
Är du knäpp?
Varför skriver du en sån kommentar? Är du knäpp? Eller är det du som är målaren i fråga?
 
  • Gilla
  • Haha
GlennB och 6 till
  • Laddar…
V Vinterfrid skrev:
Vem är det som ska acceptera läget menar du - frågeställaren eller målaren?
Målaren samt andra näringsidkare.
 
  • Gilla
Vinterfrid
  • Laddar…
N Nucky skrev:
Så nästa gång det är dags för feedbacksamtal på jobbet så ska du få sparken direkt med ett uruselt arbetsintyg på köpet enkom för att du är så himla dålig på ditt jobb och aldrig fick chansen till förbättring.

TS är ju helt ute och cyklar med sitt tre år gamla omdöme. De finns alltid två sidor av ett mynt.
Nej, det är du som är helt ute och cyklar. Du fattar tydligen innebörden av skriven text, så du får härmed ett dåligt omdöme.
 
N Nucky skrev:
Nej. Det verkar i det här fallet vara en ensam målare (egen företagare) som mot ett försenat omdöme på 3 år får sämre betyg synligt för allmänheten och på så sätt förlorar framtida kunder. Kan ju ställa till det för företagaren..

Försvarar inte hans svar till TS men så som ni resonerar är helt bakåtvänt och det tyder oftast på noll inblick i hur ett företag kämpar för att kunna ta hand om sitt levebröd
Nej, det är du som resonerar helt bakvänt. Det är så här det fungerar på en fri marknad - företag konkurrerar med varandra och de som inte lämnar en fullgod service får finna sig i att få ett lågt betyg. Jag kan förstå att du eller någon i din närhet är egenföretagare och att du talar i egen sak.
 
  • Gilla
KarroZoo och 1 till
  • Laddar…
V Vinterfrid skrev:
Nej, det är du som resonerar helt bakvänt. Det är så här det fungerar på en fri marknad - företag konkurrerar med varandra och de som inte lämnar en fullgod service får finna sig i att få ett lågt betyg. Jag kan förstå att du eller någon i din närhet är egenföretagare och att du talar i egen sak.
Sen undrar man om det verkligen är en egenföretagare då han tyckte att TS skulle ta sitt ”klagomål” med kundtjänst. Vilka mindre firmor har det? :thinking:
 
  • Gilla
patand och 2 till
  • Laddar…
N Nucky skrev:
Jag har sett extremt många såna här trådar under mina år. På andra forum kopplat till andra yrkesgrupper. Allt jag kan säga är att TS checkar mina punkter för den sluge.

Man beter sig helt enkelt inte som honom efter tre års tid. Vi vet inte ens om han talar sanning.

Försvarar återigen inte företagaren i detta fall. Men att anta att han är skyldig tills motsatsen är bevisad är bara löjligt.

Över 18 eller flera betyg för företagaren på flera sidor och alla betyg är 4 eller 5 - TS är den enda som gett en 1 efter 3 år!

Nu får ni babbla på. lämnar denna tråd
Tack för det - du var mig en sällsynt faktaresistent typ!
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Kan vi inte lägga ner tjafset om att det var 3 år sedan? Tror inte det kommer fram något nytt?
Vissa tycker det är jättehemskt andra lite mer lugna. Och några som inte tycker det har någon betydelse.
Som tur är så är det valfritt vilka man läser
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Sen undrar man om det verkligen är en egenföretagare då han tyckte att TS skulle ta sitt ”klagomål” med kundtjänst. Vilka mindre firmor har det? :thinking:
Jag har både CEO, CTO, HR chef och kundtjänst, sedan råkar det vara samma person :D
 
  • Gilla
  • Haha
AndersOhrt och 5 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag har både CEO, CTO, HR chef och kundtjänst, sedan råkar det vara samma person :D
Då har han personlighetsklyvning om han ber TS kontakta någon annan som är den samme ;)
 
  • Haha
  • Gilla
kulle och 1 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Då har han personlighetsklyvning om han ber TS kontakta någon annan som är den samme ;)
Haha, japp :)
 
F forell88 skrev:
Hej!

Hade en målare som kostade cirka 6000kr mer än var vi pratat om innan jobbet påbörjades.
Påpekade flertal gånger om det var lämpligt att bredspackla över alla lager tapet men inga problem sa han, däremot tog arbetet längre tid än vad han tänkt och priset därefter.

Resultat blev riktigt dålig enl mig, då jag önskade fina raka släta väggar.

Visste inte bättre då, mitt första hus och första anlitade hantverkare

Satt omdöme för ett tag sedan, dock 3 år efter han utfört jobbet på hitta.se en stjärna fick han och lite info om om varför.

Fick nu mail av målaren:

"Hej! Har du lämnat ett omdöme om mig på hitta.se?"
"Du får väl kontakta kundtjänst, jag kommer dit med två oberoende målare imorgon, så ska vi titta på väggarna, sen nästa steg i det här blir att jag ska kontakta min advokat och lämna in en stämningsansökan för förtal,enligt byggnormen har man två års garanti på målningsarbeten,så jag tycker att det är väldigt konstigt att du kommer efter nästan tre år och börjar klaga."
Det låter knäppt att bredspackla så mycket, när det finns andra bra alternativ, han kanske var luspank?
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag har både CEO, CTO, HR chef och kundtjänst, sedan råkar det vara samma person :D
Har du olika telefonnummer till dom olika ”funktionerna” eller har du ett enda telefonnummer för allt?
 
  • Gilla
  • Haha
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.