jag har byggt om en matkällare till bastu, ungefär samma förutsättningar som detta -den blev riktigt bra.
Nackdelen är att den tar en stund att värma upp och även att den kallnar rätt fort.
Jag delade av matkällaren med en väg med bastupanel på och i det inre rummet satte jag upp bastulavar på sidorna och ett överdimensionerat vedeldat bastuaggregat i mitten. I det yttre rummet ställde vi några stolar och använder som relaxrum, eldningen i bastun värmer upp det yttre rummet till behaglig temperatur och ser till att det är bra luft i båda rummen när vi bastar.
 
Vilken grym bunker! När byggdes den? Är avis! Vill ha en bunker!
 
Min byggdes under 2:a världskriget tillsammans med en mängd andra häromkring. Många revs för ca 10 år sedan om inte markägaren ville ta över dem.

Ursprunglingen var de kammoflerade till strandbodar, men när vi blev ägare var värnet i ett bedrövligt skick. Trolig pga att spikarna inte var galvade, så efter ca 60 år rasade all panel av i princip samtidigt.

Screen Shot 2013-10-19 at 7.59.41 PM.png

Det blev därför ett angeläget projekt att återställa värnet till originalskicket.
Screen Shot 2013-10-19 at 8.01.28 PM.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Byggnaden är ca 25 m2 utvändigt mått och 6 m2 invändigt!
 
  • Gilla
Fotografen och 5 till
  • Laddar…
tror jag har lekt på din bunker när jag var barn riktigt snyggt du har byggt
 
  • Gilla
mycke_nu
  • Laddar…
Hur gick det med bastun i bunkern?
 
Jag är med nyfiken på det.
 
Hur har det gått? Blev det någon bastu i bunkern? Kan du inte visa lite bilder?
 
Han har inte tid att svara han bastar hela tiden.

Annars hade mitt tips varit kamin efter storlek på bunkern sätt översta laven så att du har fötterna i höjd med kaminen ca så blir det alltid varmt man kan basta i ett tält i princip man behöver bara tak så se till att det är tätt uppåt
 
  • Gilla
Utsliten och utdömd
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.