Hej! Vi har anlitat ett företag för att installera ett Ikeakök (företag som samarbetar med Ikea i Sthlm). I vår offert ingår flexning av betongvägg. Är det som ni ser på den bifogade bilden korrekt resultat av flexningen? Sunt förnuft säger till mig att så är inte fallet, men uppskattar er profesionella syn på detta. Betalar ca. 1 900 kr för detta moment. Stort tack!
 
  • Betongvägg med ojämn yta och spår efter flexning, synliga rör och markerade mätpunkter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ojämnt flexat betongvägg med synliga slipmärken och ojämnheter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ojämn och fläckig flexad betongvägg med oregelbundna mönster och spår efter slipning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ojämn och fläckvis slipad betongvägg med synliga märken efter flexning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja, det ser ut att vara tillräckligt. Det spelar väl dock ingen roll för dig så länge slutresultatet blir bra? Vad blir det för stänkskydd?
 
Om man beställt flexning så ser det inte ok ut!
Vitsen med det är ju att man ska få bort alla ojämnheter, och det ser ut att sitta en hel del kvar.
Oavsett anledningen till flexning så har ni inte fått vad ni betalat för..
Sen om det duger till kommande arbeten är en annan sak
 
  • Gilla
aniarz
  • Laddar…
Ser ut som man har tröttnat på jobbet
 
  • Gilla
aniarz
  • Laddar…
F falkn skrev:
Ja, det ser ut att vara tillräckligt. Det spelar väl dock ingen roll för dig så länge slutresultatet blir bra? Vad blir det för stänkskydd?
“Vad spelar det för roll om slutresultatet [“peppar peppar”] blir bra”-attityd är enligt mitt lekmanna perspektiv en av orsakerna till att nivån på tjänsterna i byggbranschen i Sverige är inte särsklit hög - alla gånger. Om jag går till en tandläkare för att laga hål och tandläkaren borrar lite, men tar inte bort alla ojämnheter, för att filningen NOG sitter bra ändã, är jag inte nöjd som patient, för en sådan fyllning sitter inte åt lika länge. Samma här. Om flexningen inte tar bort alla ojämnheter och om jag inte anlitar ett annat företag för att spackla och måla så skulle antagligen Ikea-samarbetspartner klistra stänkskyddet (kompositskiva) på den ojämna ytan. Min poäng. Vid otillräcklig flexning löper jag risk att stänkskyddet sitter sisådär plus det tar längre tid för målarna att hantera den ojämna ytan.
 
Du har ju inte berättat vad som är tänkt att göras med väggen sen, då är det lite svårt att ge råd om detta. Beroende på vad som ska göras kan det va allt från godkänt till att det behöver göras mer.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Du har ju inte berättat vad som är tänkt att göras med väggen sen, då är det lite svårt att ge råd om detta. Beroende på vad som ska göras kan det va allt från godkänt till att det behöver göras mer.
Ett annat företag ska måla och det företag som flexat ska sätta dit kompisitskiva.
 
Prata med dem och fråga? Gissar att jag haft samma företag hemma för köksrenovering nyligen eftersom det är i Stockholm och kopplat till IKEA.

Är det samma så var dom väldigt lyhörda för frågor och aldrig någon antydan till krångel när jag påpekade ett fåtal saker som jag inte tyckte var bra. Faktiskt det enklaste hantverkarföretag jag varit i kontakt med, slutresultatet blev dessutom perfekt.
 
  • Gilla
aniarz
  • Laddar…
sir_erken sir_erken skrev:
Prata med dem och fråga? Gissar att jag haft samma företag hemma för köksrenovering nyligen eftersom det är i Stockholm och kopplat till IKEA.

Är det samma så var dom väldigt lyhörda för frågor och aldrig någon antydan till krångel när jag påpekade ett fåtal saker som jag inte tyckte var bra. Faktiskt det enklaste hantverkarföretag jag varit i kontakt med, slutresultatet blev dessutom perfekt.
Härligt att höra! Jag har blivit bränt så många ggr förut att jag känner oro för att det görs quick-fixes.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.