richardtenggren
Jag gissar att en kund blev så rädd så att hon skrev två nästan identiska recensioner under samma namn... :)

Edit; men det behöver ju inte vara det företaget, men det belyser väl ändå problemet med recensioner...
 
Redigerat:
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jag gissar att en kund blev så rädd så att hon skrev två nästan identiska recensioner under samma namn... :)
Säker på att det är just det företaget?
 
richardtenggren
A Ace83 skrev:
Säker på att det är just det företaget?
Därför jag skrev gissar, men enligt Google så fanns det nyligen 4 omdömen på hitta, nu finns det tre...

Men det kan vara ett olyckligt sammanträffande :)
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Undrar lite hur måttligt road han var att du påpekade hans arbetssätt. Att du sedan får för dig att 3år senare skriva en dålig recension om företaget, det känns bara konstigt.
Någon stämningsansökan behöver du inte oroa dig för men inte heller du har skött denna soppa särskilt snyggt.
 
  • Gilla
  • Wow
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
N Nucky skrev:
Nej. Det verkar i det här fallet vara en ensam målare (egen företagare) som mot ett försenat omdöme på 3 år får sämre betyg synligt för allmänheten och på så sätt förlorar framtida kunder. Kan ju ställa till det för företagaren..

Försvarar inte hans svar till TS men så som ni resonerar är helt bakåtvänt och det tyder oftast på noll inblick i hur ett företag kämpar för att kunna ta hand om sitt levebröd
Rätt säker på att om man bredspacklar över flera lager tapet bör man nog byta dagjobb, jag skulle gärna vilja bli stridspilot, men det blir jag inte bara för att jag kämpar.
 
  • Gilla
nissenhj och 3 till
  • Laddar…
pOma pOma skrev:
Du har inte bifogat ditt meddelande från "hitta. Det gör att ditt inlägg får betraktas som oseriöst.
Du hade säkert kunnat lösa ditt problem innan du gick ut med allmänt förtal.
Allmänt förtal av en firma...? :crysmile:
Sluta nu!
 
  • Gilla
nissenhj och 4 till
  • Laddar…
pOma pOma skrev:
Du har inte bifogat ditt meddelande från "hitta. Det gör att ditt inlägg får betraktas som oseriöst.
Du hade säkert kunnat lösa ditt problem innan du gick ut med allmänt förtal.
Jag hann läsa det innan det blev borttaget. Fanns inget konstigt eller oseriöst med det. Bara en missnöjd kund som gav uttryck för det.
Förtal kan de aldrig handla om då det inte går att förtala en juridisk person.
 
  • Gilla
nissenhj och 7 till
  • Laddar…
Jag kan tycka att en 1a i betyg är lite väl extremt efter 3år(eller rent av oavsett tid), faktiskt.
Det låter ju som att TS och målaren ändå hade en bra relation under arbetets gång, och jobbet blev inte helt oacceptabelt(iom. att ingen reklamation/klagomål har gjorts). En 2a eller 3a(det är väl 5-poängs system på hitta?) tycker jag låter mer resonabelt baserad på den information vi fått här i tråden.
Jag tycker överlag att att 1or och "full pott" är något som används alldeles för mycket. Det finns faktiskt en skala mellan dom också ;)

MED DET SAGT. Målarens reaktion på TS recension är fullständigt oacceptabel. Det är TS fulla rätt att sätta vilket betyg han vill så länge recensionen håller sig till sak(t ex inte pekar ut en specifik person, vilket kan leda till förtal osv) och är sann.
Likaså har företaget sin fulla rätt att kommentera en recension, men normalt förfarande skulle vara något i stil med "Hej. Vi ser att du gett oss betyg <dåligt>, och Vi är väldigt nyfikna om varför så Vi kan bli bättre i framtiden."
Gnäll, hot och otrevligheter hör inte hemma i en konversation från företag - även om kunden kanske är väldigt otrevlig själv(jodå, dom finns det gott om också. obs. att jag inte menar att just TS var otrevlig), och ett företag(obs. företag! inte en specifik person) som jobbar enligt den principen behöver absolut "hängas ut" och varnas för.

Det är mer eller mindre omöjligt för ett företag att få 100% av alla kunder 100% nöjda, och är något ett företag helt enkelt får acceptera. Ingen är perfekt, varken företag eller kunder. Skillnaden mellan ett bra och ett dåligt företag ligger i hur dom hanterar kritiken dom får. Och i det här fallet har företaget gjort bort sig totalt.
 
  • Gilla
AndersOhrt och 4 till
  • Laddar…
F forell88 skrev:
Ska försöka ta bort omdömet helt. Slippa allt tjafs men kommer absolut inte rekommendera till någon i min närhet.
Nej, låt det stå kvar. Plockar du bort det så har han "vunnit".
 
  • Gilla
Fredrik Västerås och 4 till
  • Laddar…
D Dinjo skrev:
Nej, låt det stå kvar. Plockar du bort det så har han "vunnit".
Om du läser vidare ser du att ts plockat bort omdömet.
 
  • Gilla
  • Ledsen
Fixarlasse Dalarna och 1 till
  • Laddar…
davveno1 davveno1 skrev:
Betalade du och "låtsades" vara nöjd? Då är det klart målaren blir förvånad.
Man kan klaga till man blir blå i ansiktet och ändå blir hantverkaren förvånad över att någon har mage att inte vara nöjd. Antagligen tycker dom att betalning = nöjd kund.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
E
Spännande att det kan råda så olika uppfattningar om detta.

själv ska jag erbjuda nästa hantverkare ett privat konstruktivt omdöme för 500kr och ett publikt översvallande positivts för 2000kr.

Vill hen utveckla sitt företag borde det första vara attraktivt, jag har många års erfarenhet av verksamhetsutveckling.
 
  • Gilla
  • Haha
nissenhj och 4 till
  • Laddar…
Staffan_V Staffan_V skrev:
Man kan klaga till man blir blå i ansiktet och ändå blir hantverkaren förvånad över att någon har mage att inte vara nöjd. Antagligen tycker dom att betalning = nöjd kund.
Gjorde nyligen om hela badrummet med hjälp av hantverkare. Vissa saker vad jag inte nöjd med, skrev ett mail med mina synpunkter och bifogade bilder. Dom fixade allt tills jag var nöjd, sen skickade dom fakturan och jag betalade den.
Arbetsledaren var inte ett dugg ifrågasättande mot mig utan tog ett snack med hantverkaren.
 
Jag lämnar omdömen ibland, men enligt min mening så är tre år efter lite väl långt.
Det kan vara ganska underhållande att läsa svaren dom företagen ger på sina recensioner, det om något avslöjar vilken nivå dom är på. Knivbrev och outl1 är ju så roliga så man kan läsa dom en fredagskväll för underhållning. Det går ut på att helt idiotförklara kunden och visa att man själv är helt olämplig när det gäller kundkontakter.
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
davveno1 davveno1 skrev:
Gjorde nyligen om hela badrummet med hjälp av hantverkare. Vissa saker vad jag inte nöjd med, skrev ett mail med mina synpunkter och bifogade bilder. Dom fixade allt tills jag var nöjd, sen skickade dom fakturan och jag betalade den.
Arbetsledaren var inte ett dugg ifrågasättande mot mig utan tog ett snack med hantverkaren.
Nu har ju TS påtalat felen under arbetes gång å målaren gjorde om en del men det blev ändå inte bra samt att målaren tog betalt för omarbetet. Målaren ville ha ännu mer betalt för att försöka åtgärda felen men det ville inte TS betala så det blev ingen åtgärd.
Så nog har TS försökt reklamera jobbet.
 
  • Gilla
AndersOhrt och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.