Hej! Har vid några tillfällen haft bekymmer med att vatten rinner ner i ventilationskanalen i skorstenen ner till badrumsfläkten.

Detta medför vatten som rinner ner för väggen.

Det är vid kraftigt regn detta händer.

Vad ska man göra? Känns som det inte är bra i längden
 
Hur ser skorstenen ut?
Finns det någon huv över skorstenen?

Bild på skorstenen underlättar.
 
Huv har jag, men jag misstänker starkt att regnvatten hamnar på täckplåten runt kransen och sedan rinner ner i kanalen (vill minnas att det är kanalen längst ner till höger i bild som är till badrummet) där hade jag velat ha en "kant" eller något som förhindrsr att vatten tränger ner i kanalerna. Men problemet uppstår endast till badrumskanalen och ingen av dom övriga som jag vet.
 
  • Vy över tak med skorsten och öppen kanal som behöver tätning för att förhindra regnvattenintrång.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vår sådan huv hade en enda hel plåt på den delen som låg ovanpå skorstenen, den hade även en uppvikt kant på insidan runt hela hålet.
 
Demmpa Demmpa skrev:
Vår sådan huv hade en enda hel plåt på den delen som låg ovanpå skorstenen, den hade även en uppvikt kant på insidan runt hela hålet.
Jag förstår! Jag köpte huven av en firma från norrland som reser runt och gör huvar runtom i landet när dom fått tillräckligt med beställningar. Snabbt, billigt och ineffektivt i detta fallet. Ringer lokala plåtslagarn på måndag och hör med honom
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.