Ramnemark Ramnemark skrev:
TS sa att målaren sa: Man kan fixa till bubblorna (som han åstadkommit) men att det såklart blir mycket dyarare då.
Då tycker jag man säkerställer att kunden inte ska bli nöjd. Han har ju själv sett och i princip bekräftat att det ser dåligt ut.....
Håller med.
 
E
F forell88 skrev:
Hej!

Hade en målare som kostade cirka 6000kr mer än var vi pratat om innan jobbet påbörjades.
Påpekade flertal gånger om det var lämpligt att bredspackla över alla lager tapet men inga problem sa han, däremot tog arbetet längre tid än vad han tänkt och priset därefter.

Resultat blev riktigt dålig enl mig, då jag önskade fina raka släta väggar.

Visste inte bättre då, mitt första hus och första anlitade hantverkare

Satt omdöme för ett tag sedan, dock 3 år efter han utfört jobbet på hitta.se en stjärna fick han och lite info om om varför.

Fick nu mail av målaren:

"Hej! Har du lämnat ett omdöme om mig på hitta.se?"
"Du får väl kontakta kundtjänst, jag kommer dit med två oberoende målare imorgon, så ska vi titta på väggarna, sen nästa steg i det här blir att jag ska kontakta min advokat och lämna in en stämningsansökan för förtal,enligt byggnormen har man två års garanti på målningsarbeten,så jag tycker att det är väldigt konstigt att du kommer efter nästan tre år och börjar klaga."
Vad heter företaget som hotar sina kunder?
Radera aldrig omdömet !
 
  • Gilla
Enolf och 3 till
  • Laddar…
F forell88 skrev:
Hej!

Hade en målare som kostade cirka 6000kr mer än var vi pratat om innan jobbet påbörjades.
Påpekade flertal gånger om det var lämpligt att bredspackla över alla lager tapet men inga problem sa han, däremot tog arbetet längre tid än vad han tänkt och priset därefter.

Resultat blev riktigt dålig enl mig, då jag önskade fina raka släta väggar.

Visste inte bättre då, mitt första hus och första anlitade hantverkare

Satt omdöme för ett tag sedan, dock 3 år efter han utfört jobbet på hitta.se en stjärna fick han och lite info om om varför.

Fick nu mail av målaren:

"Hej! Har du lämnat ett omdöme om mig på hitta.se?"
"Du får väl kontakta kundtjänst, jag kommer dit med två oberoende målare imorgon, så ska vi titta på väggarna, sen nästa steg i det här blir att jag ska kontakta min advokat och lämna in en stämningsansökan för förtal,enligt byggnormen har man två års garanti på målningsarbeten,så jag tycker att det är väldigt konstigt att du kommer efter nästan tre år och börjar klaga."
Att leverera en tjänst, oavsett vad, till någon och sedan INTE få konstruktiv kritik enskilt känns sådär naturligtvis.

Orsak: Man kan inte föra en konstruktiv dialog och försöka ställa till rätta eller åtminstånde ställa frågor om så behövs och visa på förståelse samt be om ursäkt. Nu gav du, om jag uppfattat det hela rätt, honom ingen chans till något av detta.

Bättre hade varit att i anslutning till jobbet fört en öppen dialog i syfte att reda ut dina förväntningar.

Gjort är gjort så det går inte att förändra. Men det går att lära av, till nästa gång.

När det gäller stämning är det mer en reaktion från hans sida men knappast något han kommer driva. OM så dock skulle vara fallet ser jag inte att han kommer vinna något på. Tror du kan känna dig lugn vad gäller den saken.

// Niklas
 
G gbgustaf skrev:
Ja man kan ju nästan hoppas att målarna har en plats på darkweb där de lämnar omdömen om sina kunder.
i varje kommun finns det ett nätverk bland de flesta hantverkare. Där mörkas kunder som är jobbiga,gnälliga utan orsak,har dålig kredit m.m De kunderna har svårt att hitta de seriösa hantverkarna utan får hålla till godo med de mindre bra som annonnserar sina företag på diverse sajter. Det är kanske annorlunda i storstan men i mitt län så sprids det snabbt om en kund är "jobbig". Observera att till jobbig räknas INTE om kunden har berättigade krav men det kommer ju i så fall inte ut då en seriös hantverkare inte lämnar jobbet förrän kunden är 100% nöjd.
Sedan förstår jag fortfarande inte hur en kund som TS klagar på ett jobb utfört för 3 år sedan. Och har ingen förståelse för målaren som dels tycks sakna erfarenhet (man bredspacklar inte tjocka lager tapet,det blir bara skit.) och ännu mindre debiterar extrakostnader för att man missbedömt jobbet. Och då kommer vi återigen till frågan varför kunder inte begär en fast offert och varför kunder går med på att betala extrakostnader som inte är avtalade.
 
Hantverkare som hotar med stämning pga ett dåligt betyg är skrämmande, låt betyget sitta kvar och skriv samtidigt att han hotar med stämning om man lämnar ett dåligt omdöme.
 
  • Gilla
  • Älska
AndersOhrt och 10 till
  • Laddar…
Hej hej, en riktig klåpare till målare, MEN det är sant det han skriver att du borde tagit kontakt långt tidigare och framfört dina klagomål. Tre år är oceaner av tid, och hen kanske insett sina begränsade kunskaper för länge sedan. Att DÅ få ett uselt omdöme svider nog. Så jag tycker nog att du kunde skitit i att lämna betyg så långt senare. Hen borde fått chans att åtgärda eller bemöta ditt missnöje.
 
H Hochiha skrev:
Jag trodde ingen läste omdömen med betyg 1 eller 5. Har ytterst sällan läst något omdöme som är balanserat i ändarna av betygsskalan
Läser bara de mest kritiska, eftersom man där får info om hur det fungerar när något går snett. Annars kan man ju titta på snittbetyget och behöver inte läsa. Om någon sätter 3 eller 5 beror nog lika mycket på personen som på företaget. De flesta jobb är oproblematiska och svåra att betygsätta.
 
zaltarn joalju skrev:
Hej hej, en riktig klåpare till målare, MEN det är sant det han skriver att du borde tagit kontakt långt tidigare och framfört dina klagomål. Tre år är oceaner av tid, och hen kanske insett sina begränsade kunskaper för länge sedan. Att DÅ få ett uselt omdöme svider nog. Så jag tycker nog att du kunde skitit i att lämna betyg så långt senare. Hen borde fått chans att åtgärda eller bemöta ditt missnöje.
Nu är det dags att ni läser tråden....
 
  • Gilla
  • Älska
AndersOhrt och 4 till
  • Laddar…
H Hochiha skrev:
Jag trodde ingen läste omdömen med betyg 1 eller 5. Har ytterst sällan läst något omdöme som är balanserat i ändarna av betygsskalan
För mig är det tvärtom, jag läser nästan bara ettorna. Då vet jag iaf vad som gått åt h*vete för andra och vad jag i värsta fall kan råka ut för
 
  • Gilla
  • Älska
AndersOhrt och 10 till
  • Laddar…
N
F forell88 skrev:
Hej!

Hade en målare som kostade cirka 6000kr mer än var vi pratat om innan jobbet påbörjades.
Påpekade flertal gånger om det var lämpligt att bredspackla över alla lager tapet men inga problem sa han, däremot tog arbetet längre tid än vad han tänkt och priset därefter.

Resultat blev riktigt dålig enl mig, då jag önskade fina raka släta väggar.

Visste inte bättre då, mitt första hus och första anlitade hantverkare

Satt omdöme för ett tag sedan, dock 3 år efter han utfört jobbet på hitta.se en stjärna fick han och lite info om om varför.

Fick nu mail av målaren:

"Hej! Har du lämnat ett omdöme om mig på hitta.se?"
"Du får väl kontakta kundtjänst, jag kommer dit med två oberoende målare imorgon, så ska vi titta på väggarna, sen nästa steg i det här blir att jag ska kontakta min advokat och lämna in en stämningsansökan för förtal,enligt byggnormen har man två års garanti på målningsarbeten,så jag tycker att det är väldigt konstigt att du kommer efter nästan tre år och börjar klaga."
Det var bland det löjligaste jag hört. Jag skriver mängder av omdömen på t.ex. Trustpilot och Google och när någon förtjänar ett dåligt betyg får de det. Dock aldrig i form av några personangrepp.
I ditt fall är det bara att önska "målarmästarn" lycka till med sin stämning för den lär han inte komma någonstans med!
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
F forell88 skrev:
Ska försöka ta bort omdömet helt. Slippa allt tjafs men kommer absolut inte rekommendera till någon i min närhet.
Väldigt oprofessionellt och olustigt att han hotar dig.
Jag tycker inte du ska släta över det här.
 
  • Gilla
MichelleW och 8 till
  • Laddar…
Jättefel av målaren att inte skära ned de gamla lagren av tapeter. Upplagt för bubblor mm
 
  • Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
T tanaris skrev:
Ja, fast som någon skrev ovan är det tveeggat. Det finns de som hotar med dåligt omdöme om de inte får något, typ rabatt eller extra. Det finns de som sätter 3/5 och samtidigt skriver "Jättebra!". På exv Bauhaus.se är det många som recenserar leveransen istället för varan. Eller klassikern "jag har inte testat den än, men den ser bra ut" och fem stjärnor. Själv har jag ett negativt omdöme på Tradera, en billig skitsak som inte var något som helst fel på men som köparen klickade tummen ner utan någon kommentar.
Självklart skall du recensera leveransen också! Det är en del av affären. Väljer företaget en dålig speditör skall de få reda på det!
 
  • Gilla
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
A Avarage skrev:
Orsak: Man kan inte föra en konstruktiv dialog och försöka ställa till rätta eller åtminstånde ställa frågor om så behövs och visa på förståelse samt be om ursäkt. Nu gav du, om jag uppfattat det hela rätt, honom ingen chans till något av detta.

Bättre hade varit att i anslutning till jobbet fört en öppen dialog i syfte att reda ut dina förväntningar.
Nu var ingen av oss en fluga på väggen där och såg och hörde hur det gick det till.
Men jag kan nästan slå vad om att denne hantverkare hade ett sätt som inte gav utrymme för någon konstruktiv dialog.
Är man av kalibern att man hotar sina kunder brukar det även saknas en del annat.
 
  • Gilla
Nyfniken och 10 till
  • Laddar…
Unikt namn
Är det hantverkarpraxis att "hälsa på" missnöjda omdömen med "två oberoende kompisar", från närmsta motorcykelgäng(?)

Det obehagliga hotet är ju värre än det dåliga utförandet.

Jag kan tänka mig att skriva något liknande på hitta.
"Skrev ett negativt omdöme, hantverkaren hotade att besöka mig med två kompisar och ärendet ligger nu i polisens händer".
 
  • Gilla
MichelleW och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.