Ska inom snar framtid byta tak på villan vi precis köpt. Skulle uppskatta om ni delar med er av era erfarenheter av företagen ni anlitat vid takbyte. Bor i Stockholm/Haninge.
 
vad skall du ha för tak ?
 
pelle plåttak pelle plåttak skrev:
vad skall du ha för tak ?
Tegel/betong pannor
 
dessa har ganska bra rykte i branschen generellt i stockholm
Vi Har inget samarbete med dom så jag har inget egenintresse i detta då vi inte själva lägger tak med pannor

RH Stockholm takentrepenad AB
BM villatak
STB Svenska Takbeläggningar AB

Lycka till
 
  • Gilla
elloffo
  • Laddar…
Anlitade nyligen Briljant Bygg AB med ett mycket gott resultat.
 
  • Gilla
lsoderlund
  • Laddar…
T
A Ace83 skrev:
Ska inom snar framtid byta tak på villan vi precis köpt. Skulle uppskatta om ni delar med er av era erfarenheter av företagen ni anlitat vid takbyte. Bor i Stockholm/Haninge.
Hej! Står inför samma val i Haninge, får jag fråga om det blev något takbyte och vilka ni anlitade?
 
Vi anlitade nyligen Stockholms Takentrepenad AB. Kontaktade dem (och fem andra firmor) efter tips ovan. Bra resultat och bra pris. I princip helt krångelfritt. Allt färdigt på utsatt tid. Kan rekommenderas.
 
  • Gilla
tomasjo
  • Laddar…
T tomasjo skrev:
Hej! Står inför samma val i Haninge, får jag fråga om det blev något takbyte och vilka ni anlitade?
Hej!
Ja det blev takbyte, både av betongpannor på huset, samt takpapp på vårt garage.

Takbytet på huset anlitade vi Petersson tak och bygg = jag blev inte nöjd med deras jobb. Och kan inte rekomendera.

Taket på garaget (papptak) anlitade vi STB Svenska Takbeläggningar AB= Inga konstigheter, nöjd.
 
  • Gilla
tomasjo
  • Laddar…
T
fatsug fatsug skrev:
Vi anlitade nyligen Stockholms Takentrepenad AB. Kontaktade dem (och fem andra firmor) efter tips ovan. Bra resultat och bra pris. I princip helt krångelfritt. Allt färdigt på utsatt tid. Kan rekommenderas.
Stort tack! Dem ska jag kolla upp.
 
T
A Ace83 skrev:
Hej!
Ja det blev takbyte, både av betongpannor på huset, samt takpapp på vårt garage.

Takbytet på huset anlitade vi Petersson tak och bygg = jag blev inte nöjd med deras jobb. Och kan inte rekomendera.

Taket på garaget (papptak) anlitade vi STB Svenska Takbeläggningar AB= Inga konstigheter, nöjd.
Stort tack för svar! Jag har faktiskt försökt få en offert av Peterson men trots att jag både ringt och mailat har de inte återkommit. Tur det alltså.
 
T tomasjo skrev:
Stort tack! Dem ska jag kolla upp.
Vi tog faktiskt in offerter från alla firmorna som nämnts i den här tråden och alla verkade proffsiga och seriösa. Till slut kokade det ner till priset men jag fick känslan (vad det nu betyder) att resultatet hade blivit gott med allihop.
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
T
fatsug fatsug skrev:
Vi tog faktiskt in offerter från alla firmorna som nämnts i den här tråden och alla verkade proffsiga och seriösa. Till slut kokade det ner till priset men jag fick känslan (vad det nu betyder) att resultatet hade blivit gott med allihop.
Får jag fråga vad ni landade på? Svårt att jämföra objekt såklart. Än så länge har jag fått en offert från Briljant på 260 och en från RAO på 200. Briljant har verkligen varit proffsiga såhär långt. Jag måste ställa upp skillnaderna i offerterna tydligare för att kunna jämföra.
 
T tomasjo skrev:
Stort tack för svar! Jag har faktiskt försökt få en offert av Peterson men trots att jag både ringt och mailat har de inte återkommit. Tur det alltså.
Konstigt, jag fick offert väldigt snabbt när jag kontaktade dem.

Men inget svar på mail senaste månaden när jag kontaktade dem ang saker de skulle åtgärda på taket som jag inte var nöjd med. De svarade dock i telefon.
 
  • Gilla
tomasjo
  • Laddar…
T tomasjo skrev:
Får jag fråga vad ni landade på? Svårt att jämföra objekt såklart. Än så länge har jag fått en offert från Briljant på 260 och en från RAO på 200. Briljant har verkligen varit proffsiga såhär långt. Jag måste ställa upp skillnaderna i offerterna tydligare för att kunna jämföra.
150 000:- efter rot, ca 190m2 takyta.

Enplansvilla
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
T
A Ace83 skrev:
150 000:- efter rot, ca 190m2 takyta.

Enplansvilla
Tack! Vi har ca 170 m2 takyta men tvåplans och en takkupa på ena sidan, ett utsprång på andra. Jag vet inte hur stor skillnad två plan gör, man lär ju ändå bygga ställning tänker jag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.