Helt rätt
 
Det står ju "För fast installation 400V. Ej över stickpropp".
Synd att de inte har anvisningar på svenska på produkter som säljs i Sverige.

Tysk bruksanvisning, tekniska data på engelska, tillverkad i Kina... :thinking:
 
Redigerat:
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
L lordi skrev:
Det står ju "För fast installation 400V. Ej över stickpropp".
Synd att de inte har anvisningar på svenska på produkter som säljs i Sverige.

Tysk bruksanvisning, tekniska data på engelska, tillverkad i Kina... :thinking:
Men det framgår ganska tydligt på Classes hemsida. Finns ju två modeller med samma effekt, det ena 400V och det andra 230V
Jag trodde att de flesta har så trivial kunskap om el. Det lär man sig väl i grundskolan?
 
  • Wow
Wheelabrator
  • Laddar…
Ja de gör man även på förskolan
 
  • Wow
Wheelabrator
  • Laddar…
Har du 400 volt i väggen så behöver du en kopplingsdosa. Har du 240 volt i väggen så får du byta radiator till ett 240 volts.
 
a.o.f a.o.f skrev:
Har du 400 volt i väggen så behöver du en kopplingsdosa. Har du 240 volt i väggen så får du byta radiator till ett 240 volts.
Har man 400V i en väggdosa så tror jag inte man funderar på hur man monterar en stickpropp.
 
GoC GoC skrev:
Men det framgår ganska tydligt på Classes hemsida. Finns ju två modeller med samma effekt, det ena 400V och det andra 230V
Jag trodde att de flesta har så trivial kunskap om el. Det lär man sig väl i grundskolan?
Ström, spänning och resistans samt att använda voltmeter mm lär man sig i årskurs 8.
Elkraftproduktion och distribution (till hemmet) kommer i årskurs 9.
 
K
Nu var det ju så att ts frågade om hjälp vilket ts har fått nu. Att hålla på att tjabba om att man lär sig detta i skola och annat är bara jävlig onödigt och har inget med ts fråga att göra så lägg ner
 
  • Gilla
AndersOhrt och 3 till
  • Laddar…
Det finns ju stickproppar för 400V-radiatorer, så frågan är väl inte irrelevant?
Ni vet väl inte om det t ex sitter en sån här hos TS?
Vit 400V stickpropp för radiatorer från KG Knutsson AB, med tekniska specifikationer och märkningsetikett.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Demmpa och 2 till
  • Laddar…
Ska man va peti så är det där inte en stickpropp i vardaglig mening utan ett kontaktdon...det var därför jag efterlyste mer information runt det hela; det kanske sitter en dylik dosa på väggen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.