Hej!

Jag har ett vardagsrum där 3 väggar är kritvit utan någon inslag av färg alls, och 1 är röd (NCS S1080R)

jag har en möbel som jag vill måla. Problemet är att jag inte vet vilken färg jag ska måla den. Den har hjul och ibland står den mot vita väggarna, ibland mot röd. Först tänkte jag måla den vit, men området i vita väggarna är lite väl vit med vita möbler redan där så det blir för mycket vitt. Så jag undrar vilken färg passar mot alla väggar?

Jag tycker om gröna nyanser om det skulle vara till hjälp. (dekorerar med grönt också i det rummet) Men andra färger är också välkomna.

Tack för er hjälp :)
 
tigern skrev:
Då tycker jag spontant ljusgrått, det blir stiligt mot både det röda och det vita. Exakt hur mörk eller ljus är väl en smaksak, men jag skulle valt en grå som har typ 15-20% svärta i... tror jag :) Eller så är du lite djärvare och målar den i silver-metallic, eller ännu bättre vit skimrande metallic!!

"Den har hjul och ibland står den mot vita väggarna, ibland mot röd"... Säg vad det är för möbel istället ;)

/Tigern
Tack för förslaget. Grått är vettigt.
Haha, det är ett IKEA IVAR-skåp (2 på varandra) som jag kommer sätta hjul på. Jag är lite velig när det gäller placeringar. :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.