richardtenggren
Fegt av TS att inte stå på sig, jag skulle troligen uppdaterat recensionen med att nämna att hot inkommit gällande tidigare recension.
 
  • Gilla
Fixarlasse Dalarna och 10 till
  • Laddar…
G gbgustaf skrev:
Ja man kan ju nästan hoppas att målarna har en plats på darkweb där de lämnar omdömen om sina kunder.
He he... Du skulle bara veta...:rofl:
 
  • Gilla
Hyltran från Veglemyren
  • Laddar…
Kan förstå varför TS nöjde sig.
Inte säker på vad man kunde kräva och målaren tyckte ju att åtgärden skulle faktureras löpande, om inte jag missförstått.
 
  • Gilla
Hyltran från Veglemyren och 2 till
  • Laddar…
Troligtvis dåliga tapeter som bubblade sig efter bredspackling målaren ville ha betalt för extra jobb men kund ville inte betala och resultatet blev därefter.
 
Men tydligen har ju målaren visat att han gör ett dåligt jobb om man inte klagar. Så låt betyget stå.
 
  • Gilla
Vinterfrid och 1 till
  • Laddar…
T twoody skrev:
Troligtvis dåliga tapeter som bubblade sig efter bredspackling målaren ville ha betalt för extra jobb men kund ville inte betala och resultatet blev därefter.
T twoody skrev:
Troligtvis dåliga tapeter som bubblade sig efter bredspackling målaren ville ha betalt för extra jobb men kund ville inte betala och resultatet blev därefter.
Ungefär så förutom att jag tydligt frågade innan han började jobba om det verkligen gick bra att bredspackla med så många kassa lager tapet.

Inga problem var svaret men blev nog fler spackel vändor än vad han tänkt sig och resultat blev endå inte bra, ca 50% mer i pris än vad han nämnde muntligt att det ungefär skulle kosta.

Och som jag skrivit tidigare försökte jag på fint sett nämna och påpeka under arbetet att det inte såg speciellt bra ut.

Hade priset diffat med ex 30% fast med ett bra resultat hade allt varit mer inom gränserna imo
 
  • Gilla
MichelleW och 4 till
  • Laddar…
Karlia
Stackare, och det här har tyngt dig i tre år. Så bra att du till nästa gång har lärt dig att säga ifrån direkt om du inte är nöjd med jobbet.
 
  • Gilla
davveno1
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
Stackare, och det här har tyngt dig i tre år. Så bra att du till nästa gång har lärt dig att säga ifrån direkt om du inte är nöjd med jobbet.
Ingenting har tyngt mig, har väl sett skiten då och då, men man vänjer sig.

Gled in på hans omdömen av en slump och såg bara 5 stjärniga betyg och kände att det var ju inte min upplevelse.
 
  • Gilla
MichelleW och 18 till
  • Laddar…
M
T tanaris skrev:
Vadå "kommer dit med två oberoende målare"? Antar att de inte är där för att åtgärda något, jag hade aldrig släppt dem över tröskeln.
De är ju säkert jätteoberoende om HAN har med sig målarna... :p Är det målare som är med i ett västgäng?
 
  • Gilla
  • Haha
MichelleW och 9 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Nu är ju inte Hasse företagaren då han inte erbjudit sig att åtgärda felet, utan att fixa felen som han gjort på löpande räkning. Och med detta hotet så är Hasse inte alls en reko företagare, utan förmodligen en som lämnar halvtaskiga jobb och är beroende av omdömen på hitta.se
Det var ett teoretiskt exempel om hur en gammal recension kan ge ett företag oförtjänt dåligt rykte.
 
E
raubtier raubtier skrev:
Det var ett teoretiskt exempel om hur en gammal recension kan ge ett företag oförtjänt dåligt rykte.
Men om man är nu är petnoga med sitt nätrenomé kan man ju bemöta recensionen och förklara vad man förändrat för att inte nya kunder ska bli missnöjda. Kunder som inte förstår förklaringen kanske man ändå inte vill ha?
 
  • Gilla
Fixarlasse Dalarna och 11 till
  • Laddar…
E erimos skrev:
Men om man är nu är petnoga med sitt nätrenomé kan man ju bemöta recensionen och förklara vad man förändrat för att inte nya kunder ska bli missnöjda. Kunder som inte förstår förklaringen kanske man ändå inte vill ha?
Absolut, bemötandet i det här fallet är förkastligt. Men jag tycker ändå man lämnar en recension i hyggligt nära anslutning till händelsen (klassiska räkna till 10 och lugna ner sig först ;)). Men det är bara vad jag tycker, ingen kan ju hindra det, men bemöta snyggare.
 
raubtier raubtier skrev:
Det var ett teoretiskt exempel om hur en gammal recension kan ge ett företag oförtjänt dåligt rykte.
Men vi diskuterar väll TS fall? Infon finns ju i tråden. Målaren har ju redan hotat TS innan han skrev här vilket visar att målaren absolut inte är någon som fått dåligt rykte oförtjänt, utan snarare förvärrade sitt rykte genom att svara
 
  • Gilla
Fixarlasse Dalarna och 5 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Men vi diskuterar väll TS fall? Infon finns ju i tråden. Målaren har ju redan hotat TS innan han skrev här vilket visar att målaren absolut inte är någon som fått dåligt rykte oförtjänt, utan snarare förvärrade sitt rykte genom att svara
Det diskuterades även hurvida det är lämpligt att lämna en recension 3 år efter utfört arbete.
 
  • Gilla
Anders.83
  • Laddar…
Denna fråga på Lawline gäller liknande situation

https://lawline.se/answers/brottslig-med-recension-av-ett-foretag


Tycker det är konstigt att du viker ner dig för ett företag som hotar med advokat för en negativ recension. Om jag var i din situation skulle jag först kolla om han verkligen har några belägg för att kunna stämma dig för förtal innan dubtar bort recensionen. Låter helt befängt att han vill stämma dig för en negativ recension, om du nu inte gjort några grova personliga påhopp etc
 
Redigerat:
  • Gilla
MichelleW och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.