Är det fler som har problem med leveranserna från Bygghemma?Vi har beställt en dörr från vibo som skulle finnas i lager redan i augusti och har inte fått den ännu.Dom säger att dom är dåliga på att uppdatera sin hemsida om produkterna finns i lager.
Nu till min fråga är det inte bygghemmas ansvar att jag ska få min dörr levelerad ,jag ska väl inte behöva ringa till vibo och gnälla?
Har beställt ganska mycket från cdon som ska fungera på samma sätt och det har alltid fungerat klanderfritt.Det är andra produkter men borde funka på samma sätt?:mad:
 
  • Gilla
Mahalosa
  • Laddar…
G Grundsuteräng skrev:
Nu till min fråga är det inte bygghemmas ansvar att jag ska få min dörr levelerad ,jag ska väl inte behöva ringa till vibo och gnälla?
Du har ingen relation med Vibo. Det är du och Bygghemma som har en affärsmässig relation.
 
K Kane skrev:
Du har ingen relation med Vibo. Det är du och Bygghemma som har en affärsmässig relation.
Jag kan tycka att jag inte ska behöva efterlysa produkten hos bygghemma heller,dom borde uppdatera mig om skarpa leverans dagar/tider.
Kommer aldrig att beställa från bygghemma igen!

Varning Varning Varning Varning Varning Varning
 
Jag Beställde fönster av bygghemma i våras som kom transportskadade dagarna innan midsommar. Nu snart oktober forfarande inte löst. Bygghemma fungerar om du inte behöver ha kontakt med dom. Uppstår nånting så är bygghemma den sista man vill handla av.

Jag lämnade mitt ärende till ARN idag.
Om jag vore du skulle jag försöka häva köpet direkt. Och vända mig till nån annan. Kommer garanterat gå fortare
 
Personligen har jag inte blivit drabbad men har hört andra i min omgivning som blivit det. Bland annat dåliga sätt att hantera returärenden och lösa problem. Mycket tack att det är svårt att komma fram på telefon och mail. Det var inte bra innan covid-19. Nu är det tio ggr värre.
 
C
G Grundsuteräng skrev:
Dom säger att dom är dåliga på att uppdatera sin hemsida om produkterna finns i lager.
Är det någon internetbutik som inte ljuger om lagersaldot?
Blir lika irriterad varje gång det är en månads leveranstid på en pryl som finns "I lager". Men det händer mig ofta.
 
Har nu ringt till vibostugan,dom har haft problem med sina dörrar/ leveranser,tycker då att bygghemma inte bara slänga ur sig nya datum på löpande band utan meddela om varför det är som det är.
Dörren fanns färdig för leverans när vi beställde den,kan inte vara vårat problem om dom har ett dåligt system för tex vibostugans lager.
 
C cpalm skrev:
Är det någon internetbutik som inte ljuger om lagersaldot?
Blir lika irriterad varje gång det är en månads leveranstid på en pryl som finns "I lager". Men det händer mig ofta.
Cdon verkar ha koll på sina leverantörer
 
B Benzan skrev:
Jag Beställde fönster av bygghemma i våras som kom transportskadade dagarna innan midsommar. Nu snart oktober forfarande inte löst. Bygghemma fungerar om du inte behöver ha kontakt med dom. Uppstår nånting så är bygghemma den sista man vill handla av.

Jag lämnade mitt ärende till ARN idag.
Om jag vore du skulle jag försöka häva köpet direkt. Och vända mig till nån annan. Kommer garanterat gå fortare
Det är tråkigt när det inte funkar,det är ju inte ett par hörlurar som är trasiga,lite viktigare med fönster och dörrar till ett hus???
 
Som med alla affärer man gör i livet, betala inte förens varan är hos dig.
Om man följer den här devisen så får man mycket mindre trassel med leveranser, skador och reklamationer.
Ibland när man inte har den möjligheten (som t ex om man köper något från någon suspekt hemsida) - då ska man utgå från att man aldrig får varan, och fundera på om det är värt chansningen. (Vilket det sällan är när man kommer upp ett par tusenlappar)

Nu kanske du tog det på faktura, då är det bara att annullera ordern och köpa dörr någon annanstans.
 
G Grundsuteräng skrev:
Det är tråkigt när det inte funkar,det är ju inte ett par hörlurar som är trasiga,lite viktigare med fönster och dörrar till ett hus???
ja precis så är det. Den renoveringen stannade om man säger så.
Fick dock en laddning med fönster för 1v sen. Dock inte samma som jag beställde från början. Man har inte ens efter 3-4m orkat titta på första ordern. Å då påpekade jag det ändå med en gång för ca7-8v sen att det ni nu ser ut att ha beställt till mig är inte samma som dom som kom skadade
 
B Benzan skrev:
ja precis så är det. Den renoveringen stannade om man säger så.
Fick dock en laddning med fönster för 1v sen. Dock inte samma som jag beställde från början. Man har inte ens efter 3-4m orkat titta på första ordern. Å då påpekade jag det ändå med en gång för ca7-8v sen att det ni nu ser ut att ha beställt till mig är inte samma som dom som kom skadade
Tycker du borde få kompensation för att du inte fått dina varor hela i rätt tid ,har bygghemma någon standard summa som dom kompenserarar sina missnöjda kunder med?
 
G Grundsuteräng skrev:
Tycker du borde få kompensation för att du inte fått dina varor hela i rätt tid ,har bygghemma någon standard summa som dom kompenserarar sina missnöjda kunder med?
med tanke på hur kundtjänst verkar behandla sina kunder och den totalt avsaknaden av kompetens på kundvård så är jag mycket tveksam till att kompensation erbjuds möjligtvis nått tillgodo men det vill jag inte ha
 
Deras kundtjänst är en katastrof vid hantering av reklamationer. Du kommer inte få ditt ärende hanterat inom de närmaste månaderna och då har ditt bygge antagligen sedan länge passerat stadiet då grejerna behövdes. Tro inte heller på de leveranstider som anges på deras hemsida. Spar dig tid och frustration och beställ från annan, riktig leverantör. Vill du ha ett bygge som fungerar så är Bygghemma inget för dig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.