Har sett några foruminlägg om att lägga ny trall på gammal trall, men jag har en liten twist på liknande fråga.
Jag vill nämligen kolla om det går att lägga komposittrall på den gamla tryckta trallen?
Den gamla trallen är ca 8 år gammal men det är stabilt. Att bara lägga en tunnare komposittrall ovanpå skulle bespara oss en massa slit och dessutom skulle altanen komma upp ett par centimeter vilket är precis de vi vill.

Är detta helt förkastligt eller går det med tanke på att komposittrall borde klara lite mer?

Alternativ 2: Att kapa befintlig trall mellan bärreglerna för att undvika trall mot trall i högre grad, men ändå få till höjningen och slippa arbetet med att riva befintlig trall.
 
Intressant fråga som jag också är intresserad av svaret till.
 
D DarrenB skrev:
Har sett några foruminlägg om att lägga ny trall på gammal trall, men jag har en liten twist på liknande fråga.
Jag vill nämligen kolla om det går att lägga komposittrall på den gamla tryckta trallen?
Den gamla trallen är ca 8 år gammal men det är stabilt. Att bara lägga en tunnare


komposittrall ovanpå skulle bespara oss en massa slit och dessutom skulle altanen komma upp ett par centimeter vilket är precis de vi vill.

Är detta helt förkastligt eller går det med tanke på att komposittrall borde klara lite mer?

Alternativ 2: Att kapa befintlig trall mellan bärreglerna för att undvika trall mot trall i högre grad, men ändå få till höjningen och slippa arbetet med att riva befintlig trall.


undrar även om man läger små reglar med 40 cm mellanrum skulle det då fungera? Tänkte mig ca 10 mm på reglarna. Tillräckligt för att det inte ska bli stående i vatten?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.