Hej!

Vi tänkte köpa en integrerad / inbyggd tvättmaskin till badrummet för inbyggnad i köksstomme.

Det finns väldigt lite info/omdömen om de varianter som finns på marknaden.

Har någon här erfarenheter kring denna marknad? Känns inte lika up-to-date men det kanske man får svälja om det ska vara "fint".

Tack på förhand!
 
Det där med integrerade vitvaror känns åtminstone för mig som något folk funderade på för något decennium sedan och litet passé. Men det är möjligt att jag missat något, att det är fortsatt ”hett”?

Personligen ser jag det som extremt opraktiskt att ha extra luckor och doningar framför bruksmaskinerna i kök och tvättstuga, ett bra mycket bättre alternativ enligt min mening är att välja maskiner som ser snygga ut i sig själva och det finns i de flesta varianter idag, vitt, svart, rostfritt utförande efter tycke och smak.

Men visst smaken är som baken som det heter.
 
  • Gilla
Keiller
  • Laddar…
H Harald Blåtumme skrev:
Det där med integrerade vitvaror känns åtminstone för mig som något folk funderade på för något decennium sedan och litet passé. Men det är möjligt att jag missat något, att det är fortsatt ”hett”?

Personligen ser jag det som extremt opraktiskt att ha extra luckor och doningar framför bruksmaskinerna i kök och tvättstuga, ett bra mycket bättre alternativ enligt min mening är att välja maskiner som ser snygga ut i sig själva och det finns i de flesta varianter idag, vitt, svart, rostfritt utförande efter tycke och smak.

Men visst smaken är som baken som det heter.
En fördel är bland annat att man får en hel del mer förvaring med 60-skåpen. Sen beror det på hur man bygger. Själv tycker jag de vanliga komoderna ser rätt tråkiga ut om man jämför med ex detta:
 
  • Modernt badrum med blå förvaringsskåp under vit bänkskiva och spegel med belysning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Modern badrum med mörkblå förvaringsskåp, vit tvättställ, och duschkabin med geometriskt duschdraperi.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Alternativen är ju inte så många. Siemens, Elux och smeg. Kanske missar någon men Siemens modellen göra av smeg men elux ska jag låta vara osagt. Har inte använt ngn men tror mig veta att smeg är betydligt billigare än Siemens.
 
D DFYD123 skrev:
Alternativen är ju inte så många. Siemens, Elux och smeg. Kanske missar någon men Siemens modellen göra av smeg men elux ska jag låta vara osagt. Har inte använt ngn men tror mig veta att smeg är betydligt billigare än Siemens.
Vad menar du med "Siemens modellen göra av smeg ".

Är prestandan för dålig på inbyggda så kanske man får köra en traditionell istället. Då verkar man få mer centrifugeeing bland annat.
 
Siemensmodellen görs av, tillverkas av smeg. Sorry
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.