Någon som har denna eller liknande? Jag behöver en plattformshöjd på ca 120 cm. Denna och dom flesta man hittar är specade som ca 1m. Min fråga är om det bara är vad den är godkänd för men man kan flytta upp ett steg till? Ser ut som det borde gå men vill få det bekräftat.
https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...kombinationsstege-med-plattform-008807/#tab02

Sen kanske man behöver stabilisera på något sätt för den höjden men det är en annan fråga.
 
Jag har nog denna eller iaf en i princip likadan, har glömt om det var Jula eller Rusta jag köpte den på. Har ofta kört den på översta steget och det har funkat fint. Men som sagt, då är det utanför vad den är godkänd för så det är på egen risk.
 
V Ville_Vessla skrev:
Jag har nog denna eller iaf en i princip likadan, har glömt om det var Jula eller Rusta jag köpte den på. Har ofta kört den på översta steget och det har funkat fint. Men som sagt, då är det utanför vad den är godkänd för så det är på egen risk.
ah perfekt!! Vet du också om man kan skjuta bottenstöden längre åt ena hållet för att komma närmre en vägg? Ser ut som det borde gå men kanske inte finns skruvhål för det.
 
Det är hål i stöden, då får du borra nya om du vill ändra.
 
Köpte den för att tapetsera i trappen, misstänker att jag inte uppfyllde alla krav för en säker arbetsmiljö men jag använder nästan aldrig stödbenen inomhus, bara när jag typ målar fasaden eller nåt. Jag äger även en riktig ställning som är typ 6*9 m och når 10m högt med den men den är oftast för bökig att sätta upp så denna används flitigt.
 
Hur "läskig" är den när man kör på dom högre pinnarna? Jag är lite trött på att känna att jag jobbar med livet som insats på vanliga stegar eller A formade stegar...så är ute efter lite lugn och ro för nerverna =) Behöver man en seriösare ställning då eller dessa duger?
 
Står den på näst högsta pinnen och du har stödbenen monterade är det lugnt, på översta utan dessa är det lite vingligt, då vill man kunna hålla i sig i nånting. Men det beror på vad du ska göra, min riktiga ställning var helt omöjlig att montera inomhus beroende på 3m långa plattformar men den där funkade perfekt i trappen då man kunde köra olika höjd på benen.
 
V Ville_Vessla skrev:
Står den på näst högsta pinnen och du har stödbenen monterade är det lugnt, på översta utan dessa är det lite vingligt, då vill man kunna hålla i sig i nånting. Men det beror på vad du ska göra, min riktiga ställning var helt omöjlig att montera inomhus beroende på 3m långa plattformar men den där funkade perfekt i trappen då man kunde köra olika höjd på benen.
Ok tack för svar, slår till på en sådan då! Jag får väl förlänga stolparna uppåt och bygga eget räcke om jag trots allt får svindel =) och förlänga fotstöden osv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.