Detta låter ju mycket intressant Byggherre #1..!

Jag kommer helt klart att jämföra mina offerter från de olika tillverkarna mot vad en snickare kan erbjuda i form av pris och kvalitet.

/M.
 
Hej på er alla som bollat idéer med mig angående Kvänumkök..

Nu har jag kommit så långt i renoveringsprocessen att jag låtit ett lokalt snickeri räkna på det kök jag ritat. Inspirationen kommer från Lidhultsköks shakerlucka med innanförliggande lådor och luckor. I köket ingår också en stor skänk ritad från Lidhultsköks broschyr samt en fristående köksö med ugn och häll.

Materialet i luckor och fronter är björk med skåpsstommar i mdf. Bänkskivan är 42 mm massiv ek och är 5 cm djupare än standard. Bänskivan fortsätter också upp mot väggen (10 cm) som ett stänkskydd.

Offerten jag fått landar på ca 110000:- exkl. vitvaror vilket gör att jag håller mig inom den avsatta budgeten, med reservation för vilka vitvaror vi kommer att välja.

Detta känns som ett väldigt bra pris jämfört med de prisindikationer jag fått av er övriga vad gäller Kvänumkök.

Kommentarer?!

/Magnus
 
Om jag fattat rätt så har du ett kök på ca 30 m2, som referens kan jag säga att jag förra sommaren tog in en offert på ett skänkskåp byggt av köksstommar ganska likt det på länken nedan fast inte så brett (ca. 160 cm) då ville dom ha ca. 48.000  :surprised: för det i crememålat(sprutmålat, handmålat hade blivit ännu dyrare) utförande ::)
Behöver jag säga att det inte blev någon affär ;)
så i jämförelse med det tycker jag det låter som ett kanonpris med 110.000 för hela köket.
MVH/Christina.


http://www.kvanum.com/default.asp

Äsch, länken funkar inte annat än till startsidan, bilden finns under målade kök, mod. Sundby/DS.
 
Hej!

Den skänk jag ritat finns i Lidhultsköks katalog på sidan 3. Du kan läsa den på nätet:
http://www.lidhultskok.com/lidhult.pdf

Det är den överlägset dyraste möbeln i köket, men jag vet inte exakt hur mycket av totalofferten som skänken utgör, men säkert är det 1/3 med arbete och material inräknat.

/Magnus
 
Jag har fått en offert på ett masssivt Ek kök på 90.000 kr(köket är på 19 kvadrat) och detta är utan vitvarorna och utan montering så vi har valt Ballingslöv istället. Presis lika snygga kök men mycket billigare.
 
Hejsan
jag är också på köksjakt o intresserad av lite äldre stil. (Vårt hus är från 1874) Bor i närheten av Kvänum o tycker precis som ni andra att de är löjligt dyra. Har varit i o tittat på Lidhults shakerkök hos en återförsäljare i Göteborg och det var skitsnyggt. Prisnivån verkar inte lika hutlös. Har för mig att ca 16 skåp i extra hög modell, målad lönn (?), platsmålat mm (=lite extra tillpiffat) skulle kosta ca 130 000. Har dock ej varit i kontakt med Lidhult själva eller fått någon offert.
/Jenny
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.