Stämmer bra, "EH 76P501E" heter den och det är ett jäkla drag i den :)
Kostar tyvärr en slant och är en "Siemens plus"-produkt så den säljs bara av utvalda handlare..
 
Så jag kommer att bli tokig nu på våran häll som har touch knappar på hällen? :'( Hade inte en tanke på att det bara var skit. :-? Såg det som en fördel när man har småbarn som gärna vill fingra och vrida på plattorna nån gång nu och då, att det var touchknappar med barnlåsning. Ack så fel man kan ha. Jag kan bara hoppas på att det inte är som ni säger iaf. :-/
 
Vi har en Bosch induktionshäll med touchknappar.
Jag tycker inte att det är någon större skillnad mellan att vrida 1-9 varv på en vridknapp eller att trycka 1-9 gånger på en viss punkt...men det är jag det.

Däremot vågar inte min gamla svärmor röra spisen. Dels så förstår hon inte hur den fungerar och dels så ser hon inte markeringarna. Det är en nackdel.

Fördelen med touckknappar är väl att spisen är lätt att hålla ren och att den ser snygg ut.
 
Vaaaa?
Jag gillar vår touchpanel en masse! Den har aldrig slagit ifrån ofrivilligt och den är sååå enkel att rengöra! Fyyy för gammeldags vred som samlar smuts....
 
Okej för lätt att hålla ren, men hur ren man än är om händernna så blir det alltid en "fetfläck" på touchknappen, fast man bara kokat kaffe t ex. >:( Skulle jag köpa ny häll nu så skulle det bli utan touchknappar (men det lär väl dröja, den är ju bara 1,5 år gamma).
 
När vi i våras renoverade vårt kök så blev jag nästan idiotförklarad här på forumet att jag inte ville ha häll med touchknappar. Det är svårt att i Sverige köpa s.k. inbyggnadsspis nuförtiden. Jag hade tur i att Power hade utförsäljning av Whirlpools ugn med vridkontroller för hällen i fronten. Så jag slog till och fick ugnen billigt. Men sedan var jag tvungen att beställa hällen från Polen, eftersom här i Sverige är det bara touchknappar som folk vill ha (förklarade man för mig i affären). Från Tyskland går det också att beställa ugn med styrning av häll + häll, det finns massor av olika modeller.

Därför är det extra roligt att flera resonerar som jag och väljer traditionel styrning av hällen. Vi är jättenöjda.
 
Vortex skrev:
Stämmer bra, "EH 76P501E" heter den och det är ett jäkla drag i den :)
Kostar tyvärr en slant och är en "Siemens plus"-produkt så den säljs bara av utvalda handlare..
Verkar svårfunnen ja, vad är en utvald handlare? :-/

Tror vi får gå på alla som säger att vanliga touchhällar funkar bra och hoppas att de har rätt och samtidigt sspara pengar :)


 
Vi köpte vår på kvik iaf. Har inte sett den i nån "vanlig" affär som siba, elgiganten eller dyl. Kanske bara är kökshandlare som får handla?
 
T
Vortex skrev:
Vi köpte vår på kvik iaf. Har inte sett den i nån "vanlig" affär som siba, elgiganten eller dyl. Kanske bara är kökshandlare som får handla?
Vad kostade den på Kvik?
 
Jag älskar min induktionshäll med touch knappar, jag skulle aldrig byta tillbaka till vred. Lätt att göra ren också, visst har det väl hänt att man kommot åt någon knapp av misstag men den är så snabb så det är ingen katastrof att trycka tillbaka, och står det ingen gryta på händer ingenting [smiley=thumbsup.gif]
 
Skönt att höra att inte alla e negativa till touch hällen :) Kanske inte e så tokig ändå då? ::)
 
Strax under 10' har jag för mig att vi fick ge med hyfsat bra rabatt. Ordinarie pris tror jag låg på 12-13' nånting.
 
Guns skrev:
Okej för lätt att hålla ren, men hur ren man än är om händernna så blir det alltid en "fetfläck" på touchknappen, fast man bara kokat kaffe t ex. >:( Skulle jag köpa ny häll nu så skulle det bli utan touchknappar (men det lär väl dröja, den är ju bara 1,5 år gamma).
Likadana "fetfläckar" hamnar även på vreden - skillnaden är bara att på touchknapp syns dom bättre, och därmed kanske man torkar av oftare ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.